گزارش چهارمین جشنواره یخ­نوردی
۱۲ تا ۱۵ بهمن۱۳۸۹



گزارش و عکس : عباس ثابتیان- وبلاگ آرام کوه - انجمن کوهنوردان ایران


جشنواره چهارم با حضور ۴۱ نفر از ۸ استان تهران، البرز، گیلان، قم، سمنان، لرستان، خوزستان و آذربایجان غربی و شهرهای تهران، لواسان، کرج، قم، رشت، مهدیشهر، بروجرد، اهواز و مهاباد
طی روزهای دوازدهم تا پانزدهم بهمن ماه و با همکاری گروه کوهنوردی لواسان و گروه کوهنوردی میگون در منطقه رودبار قصران برگزار شد.
سرپرست فنی جشنواره آقای حسن جواهرپور و گروه مربیان را آقایان مسعود حمیدی، محمد صبوری و افشین یوسفی تشکیل می‌دادند.
عصر روز سه­شنبه ۱۲ بهمن، مراسم آغازین در ورزشگاه تختی شهر لواسان و با استقبال و پذیرایی گرم مدیر و اعضای گروه کوه‌نوردی لواسان انجام شد و در ادامه کارگاه آموزشی ابزارشناسی توسط افشین یوسفی ارایه شد.










چهارشنبه ۱۳ بهمن به آموزش­های مقدماتی تکنیک­های صعود (توسط افشین یوسفی و محمد صبوری)، درای­تولینگ (توسط محمد صبوری)، برپایی کارگاه در یخ (توسط آقای مسعود حمیدی) و صعود یخ‌شارهای مدرسه‌ی یخ­نوردی میگون زیر نظر حسن جواهرپور و در گردهمایی شام‌گاهی به پخش فیلم­های مستند یخ‌نوردی گذشت. بارش برف که از حدود ساعت ۱ بعد از ظهر آغاز شده بود تا ساعت‌های پایانی شب نیز ادامه یافت.





صبح‌گاه پنج­شنبه ۱۴ بهمن با توجه به سرمای شدیدی که حاکم شده بود و بارش برف که دوباره از اوایل صبح آغاز شده بود در منطقه­ای پربرف نزدیک به محل اسکان، کارگاه آموزشی بهمن­شناسی و راه­های مقابله با آن و نیز کار با دستگاه­های جستجو (ردیاب الکترونیک) در بهمن توسط آقای حسن جواهرپور برگزار شد و شرکت کنندگان به طور عملی با روش کار با این دستگاه آشنا شدند و به تمرین پرداختند.














در شامگاه این روز با همکاری شایسته‌ی مدیر محترم مدرسه یخ­نوردی میگون (جناب آقای اسحق­علی سالارکیا) صعود یخ‌شارها زیر نور پروژکتورها و در هوایی بسیار سرد (حدود 20- درجه سانتیگراد) ولی در شرایطی دلپذیر صورت گرفت.
جمعه ۱۵ بهمن ماه تعدادی از شرکت کنندگان به همراه یکی از مربیان برای صعود به مدرسه یخ­نوردی رفتند و سایرین در محل اسکان به تمرین و کار با طناب و صعود روی دیواره مصنوعی موجود در ورزشگاه پرداختند.
نهایتا بعد از ظهر روز پانزدهم بهمن مراسم پایانی با حضور شرکت­کنندگان، اعضای کادر فنی و کادر اجرایی و نیز مدیران و اعضای گروه کوهنوردی لواسان با سخنان عباس ثابتیان (رئیس هیئت مدیره انجمن کوه‌نوردان ایران)، فرنوش رئیسی (سرپرست جشنواره) و نیز تقدیر از مربیان و اهدای جوایزی به شرکت کنندگان پایان یافت.









با سپاس فراوان از آقایان نادر ضرابیان، امین دیهیم، اسحق­علی سالارکیا، مهدی پناهی، حسن جواهرپور، مسعود حمیدی، محمد صبوری، افشین یوسفی و خانم­ها فاطمه زند حبیبی، مهری کوثری و فاطمه زارعی که با همکاری صمیمانه خود ما را در اجرای هر چه بهتر و پربارتر این جشنواره یاری کردند.



-----------------------

هم باشگاهی های شرکت کننده در این برنامه:

افشین یوسفی
حسین بلند اختر
مسیحه رجبی
ماندانا کشمیری

0 comments: