مدرسه انسا و ویترین یادگارهای کوه نوردی



نوشته عباس ثابتیان - وبلاگ آرام کوه

مرداد ماه امسال در شامونی، با ابراهیم نوتاش سری هم به مدرسه انسا زدیم و با مدیران آن گفتگویی داشتیم، اما در حال گشت وگذار در سالن ورودی انسا، ویترینی را دیدم که با پرچم ها و یادگارهای کوه نوردی پر و تزیین شده بود.
در کف ویترین پرچمی آشنا دیدم و جالب بود، پرچم باشگاه دماوند که قبلن در مورد آن شنیده بودم و اگر اشتباه نکنم در صعود پیش کسوتان این باشگاه به مون بلان و ماترهورن، به مدرسه ی انسا داده شده بود و از آن زمان در این ویترین نگهداری می شود.




نمای بیرونی مدرسه ملی کوه نوردی و اسکی فرانسه (انسا)








ویترین یادگارهای کوه نوردی انسا و پرچم باشگاه کوهنوردی و اسکی دماوند


این ویترین به همین ترتیبی که می بینید حفظ خواهد شد و این پرچم سالیان طولانی دیگری در همین مکان، باقی خواهد ماند، نشانی از سرزمین ما و از کوه نوردی در این دیار.

----------------------------------
پ ن :
این پرچم در سال 1379 وقتی سه نفر از اعضای باشگاه برای کلاس Mountaine Leader با شامونی اعزام شده بودند به انسا داده شد. نفرات : آقایان بهنام ناصحی - حسین پناهی نیکو و علی پارسایی بودند.

2 comments:

    On ۲۱:۱۶ مزدک گفت...

    کاش اسامی ان پیشکسوتان را هم نام می بردید.

     

    در پینوشت متن اسم بچه هایی که از طرف باشگاه رفته بودند آورده شده.
    و نکته جالب دیگر اینکه چند سال قبل از آن هم تیم دیگری از باشگاه دماوند شامل مرحوم فرشاد خلیلی، مرتضی دزفولی و بابک کیانپور نیز برای دیدن دوره ای مشابه به شامونی فرانسه اعزام شده بودند که در آنجا در بخش دیگر از این ویترین پرچم ایران با نقش شیر و خورشید را میبینند که بعد از پرس و جو میفهمند که این پرچم را نیز آقای کاظم گیلانپور در دهه ی 30 که برای دیدن دوره ای به فرانسه رفته بود در آنجا گذاشته است.