نخستین جشنواره رسانه و محیط زیست

محسن ظهوری خبرنگار مجله همشهری سرزمین من
»»» نخستين جشنواره محيط‌زيست و رسانه و چهارمين جشنواره محيط‌بانان و مديران زيستگاه برتر به‌طور همزمان روز23 شهريورماه 1389 در سالن همايش‌هاي بين‌المللي سازمان محيط‌زيست کشور برگزار شد.

این جشنواره در پنج بخش رسانه هاي مکتوب، رسانه هاي ديجيتالي، شنيداري، ديداري و پژوهشي، (بخش رسانه هاي مکتوب شامل زير مجموعه هاي خبر، گزارش ، گفتگو ، مقاله ، يادداشت، سرمقاله، نقد ، عکس ، طرح و تيتر ، بخش رسانه هاي ديجيتال شامل، چند رسانه اي ،تلفن همراه، وبلاگ، پايگاه هاي خبري و خبرگزاري ها- بخش شنيداري نيز شامل گزارش مستند، گزارش تعاملي، گزارش مجله اي، نمايش و گفتگو، بخش ديداري هم شامل فيلم کوتاه، تله فيلم، مستند بلند ، مستند کوتاه ، گزارش ، گفتگو و تله تاتر و بخش پژوهشي نيز شامل پايان نامه ، مقاله ، کتاب ، فيلم نامه و نمايشنامه ) در تهران برگزار شد و و به اثرات اول تا سوم در هر حوزه نشان و تندیس جشنواره و به اثرات برگزیده لوح تقدیر جشنواره اهدا شد.
در اين همايش به رسانه‌هاي برتر حوزه محيط‌زيست و خبرنگاراني که به‌طور تخصصي درباره يوز آسيايي مطلبي نوشته‌اند جوايزي اهدا شد که خبرنگار نشريه «سرزمين‌من» به همراه خبرنگار خبرگزاري «سبزپرس» به‌طور مشترک مقام اول را کسب کردند.
در اين مراسم از خبرنگاراني که در راستاي حفاظت از يوزپلنگ آسيايي مطالب موثري منتشر کرده بودند قدرداني شد. محسن ظهوري از نشريه سرزمين من به همراه حميد ميرزاده از سبزپرس مقام اول، مجيد اکبري از شبکه خبر به عنوان نفر دوم و زهرا کشوري از روزنامه تهران امروز به همراه حسين جمشيديان از خبرگزاري ايلنا نيز به عنوان نفرات سوم جشنواره يوزپلنگ و رسانه معرفي و از ايشان قدرداني شد.
همچنین در این جشنواره از دیگر خبرنگاران و عکاسان، فیلم سازان و دیگر کسانی که در حوزه محیط زیست فعالیت میکنند قدردانی و تشکر شد.

لازم به ذکر است که در بخش عکس و گزارش اثر دوست و همنوردمان افشین یوسفی در مجله "همشهری سرزمین من" نیز به بخش پایانی این جشنواره راه یافت و همچنین این نشریه «سرزمين‌من» مقام اول جشنواره «يوزپلنگ و رسانه» را کسب کرد.

عکس و خبر از گروه مجلات همشهری

0 comments: