canyon & river swift rescue- oct 2009- Tehran



دوره آموزشی امداد و نجات دره و رودخانه (برای نخستین بار در ایران)


دوره آموزشی «امداد و نجات دره و رودخانه» برای نخستین بار در ایران، توسط باشگاه کوهنوردی و اسکی دماوند، برگزار شد. به گزارش روابط عمومی هیأت اجرایی این دوره، کلاس آموزشی امداد و نجات سریع دره و رودخانه، توسط مجید ثابت زاده، مربی بین اللملی امداد و نجات و به سرپرستی پرستو ابریشمی، در تهران برگزار خواهد شد.

در این دوره که برای 10 نفر از کوهنوردان فعال در حوزه دره نوردی (Canyoning) برگزار شد، کوهنوردانی از تهران، کرج و اصفهان، توسط ثابت زاده با مباحث مرتبط با امداد و نجات دره و رودخانه آشنا شدند.

اسامی شرکت کنندگان در این دوره بدین شرح است: پرستو ابریشمی، لیلا اسفندیاری، امیرجلوانی، سعید راعی، یحیی رضا زاده، حامد کرامت، علی کریمی، بابک ضیاء، گلبرگ هادی، افشین یوسفی.

بر اساس این گزارش، برخی از مباحث پیش بینی شده برای این دوره عبارت بودند از: مدیریت امداد، تیرول در آب، تیرول هنگام فرود، تیرول هنگام صعود، عبور از رودخانه و آب های خروشان، عبور از فضای مسدود، کارگاه های امداد دره و رودخانه، سیستم های فنی امداد با طناب، حمل مجروح در دره، کمک های اولیه در دره، امداد و نجات دره در شب.

این دوره که توسط باشگاه کوهنوردی و اسکی دماوند و با همکاری انجمن کوهنوردان ایران برگزار شد، در تاریخ 14 تا 18 مهر در تهران و استان مازندران به صورت اختصاصی برای افرادی که ثبت نام کرده بودند برگزار گردید.
دره نوردی شاخه ای از کوهنوردی فنی به شمار می رود که شامل فرود، صعود و پیمایش دره ها و آبشارها می شود. گفتنی است مجید ثابت زاده، عضو سازمان امداد و نجات یوسه میتی کالیفرنیاست که به عنوان یکی از مربیان بین المللی امداد و نجات، آشنایی ویژه ای با مباحث امداد و نجات در دره دارد.
-----------------------------------------------

عکس ها از افشین یوسفی










2 comments:

    On ۱۶:۱۹ سارا عبدالمحمدي گفت...

    سلام. اين برنامه حتما يه برنامه خيلي خوب بوده اما به نظرم بهتر بود كه گزارش مبسوط تر و جامع تري ارائه ميشد تا شايد ما هم يه چيزي ازش ياد مي گرفتيم.

     

    قابل توجه سعید راعی و پرستو ابریشمی
    گزارش این برنامه چی شد؟؟