جوابیه وبلاگ باشگاه ما به بیانیه گروه قاجر


در پاسخ به بیانیه نویس تارنمای گروه قاجر قروه در اولین سالگرد صعود نانگاپاربات- مرداد 88

بیانیه نویس تارنمای گروه کوهنوردی قاجر قروه با انتشار بیانیه ای به ایراد اتهاماتی ناجوانمردانه و ادعاهایی واهی دست زده که عرصه اختلاف نظر ها حول یک برنامه کوهنوردی را به جرم ایراد تهمت و افترا ، به کلیت باشگاهی که 55 سال در ورزش و کوهنوردی و پرورش اجتماعی انسان های شریف خدمات درخشانی داشته آلوده کرده است و از این رویکرد خود را مجبور می بینم پاسخگوی یاوه هایی باشم که اهانت به خانواده بزرگ باشگاه کوهنوردی و اسکی دماوند وهیئت مدیره انجمن کوهنوردان ایران و حامیان تیم نانگاپاربات ....را باعث شده است ولی در حقیقت ماهیت بیانیه نویس و نه اعضای شریف گروه قاجر قروه را آشکار ساخته :


1 - بیانیه نویس با زدن چوب اهانت به همه اعضای باشگاه کوهنوردی و اسکی دماوند به عنوان افرادی که "مظهر پاکیزگی و طهارت و صداقت و سلامت " نیستند (!!؟) و " از هرگونه آلودگی روحی و اخلاقی " به دور نیستند (!!؟) و این را بسیاری " کارشناسان و اهل فن "(!!؟) به چشم می بینند و همچنین اظهار اینکه این باشگاه "سابقه تاریک و کارنامه سیاه"(!!؟) در "عدم پای بندی به اصول و ارزش های اخلاقی و موازین انسانی در برنامه های مختلف دارد"(!!؟) و..... سند محکومیت خود را به عنوان فردی بی منطق و ادب امضا کرده است.
انگاری این باشگاه خود را جایگاه "معصومین" می دانسته و حال با کشفیات بیانیه نویس و هم پالکی ها به رسوایی کشیده شده است!!.
اعضای باشگاه کوهنوردی و اسکی دماوند جمعی از علاقه مندان به ورزش های کوهنوردی و اسکی در دامن طبیعت اند که از گرایش های مختلف طبقاتی ،اجتماعی،تحصیلی،اخلاقی و... هستند و هیچ گاه نیز ادعایی برآنچه بیانیه نویس عنوان کرده نداشته اند و در زمینه های مختلف ورزشی و .... رفتارهای متفاوتی دارند ولی با پذیرش جو اخلاقی حاکم در باشگاه طی 55 سال گذشته در وجدان جامعه کوهنوردان و ورزشکاران ایران مورد احترام بوده اند و به احترام نیز رفتار نموده اند. البته در چنین اموری همواره استثنایی نیز هست و زدن همه به یک چوب و سوزاندن تر و خشک با منطق سازگار نیست.


2- استناد به اظهارنظر کارشناسان و مراجع "رسمی" (فدراسیون کوهنوردی) برای انکار پیروزی تیم نانگاپاربات ( آنچه اظهار نظرهای شفاهی و چند پهلویی بیش نبوده و هیچگاه به طور رسمی صادر نشده است و حتی در رابطه با دادرسی پرونده قضایی مربوطه رسما اعلام گردید هیچ اظهار نظری دال بر محکومیت اعضای تیم به تقصیر در فقدان سامان نداشته اند!) و بی پایه و شتابزده دانستن بیانیه "انجمن کوهنوردان ایران" نشان دهنده اینست که بیانیه نویس باید به هرطریق ممکن دستاورد بزرگ تیم را تحقیر کند ، چنانکه تعدادی از افرادگروه قاجر( تیم جستجو!) نیز در چادرگاه اصلی نانگاپاربات به این عمل دست یازیدند، او که نمی تواند علل فنی وقوع حادثه تاثر برانگیز فقدان همنورد گرامی سامان نعمتی را درک کند و اظهار نظر کارشناسان مستقل و افکارعمومی جامه کوهنوردان ایران را بپذیرد در اینجا سناریویی خیالی برای " انجمن کوهنوردان ایران "در رابطه با تایید دستاوردهای تیم نانگاپاربات نیز طراحی کرده تا افکارپوچ خود را موجه جلوه دهد وخود را تنها پاسدار صداقت و انسانیت در کوهنوردی به شمار آرد!


3- کینه ورزی بیانیه نویس به انکار نقش پیشرو باشگاه کوهنوردی و اسکی دماوند در تاریخ ورزش ایران نیز رسیده است. وی با اشاره به حوادثی که همیشه و همه جا در برنامه های شاخص و پیچیده کوهنوردی و .... وجود دارد و مخصوص باشگاه نیز نبوده ، شعارهای باشگاه را فریبکارانه دانسته و ادعا کرده "مدتهاست ادعاهای باشگاه در باره موفقیت های بزرگ در عرصه ورزش کوهنوردی رنگ باخته است" ولی ظاهرا این مدت از زمان ناپدید شدن سامان عزیز شروع شده ! چرا که تا قبل از آن سامان نعمتی با افتخار در تیم باشگاه عضویت یافت و به تلاشی بزرگ شانه به شانه همه اعضای تیم دست زد. بیانیه نویس باید پاسخگوی این ادعای بی شرمانه در حضور جامعه کوهنوردان و زنده یاد سامان نعمتی باشد که اگر حادثه غارپراو در سال 81 نشان دهنده" سابقه تاریک " و " کارنامه سیاه باشگاه " بوده علت همراهی سامان نعمتی و گروه قاجر قروه و احسان پرتوی نیا و گروه خانه کوهنوردان کرج با تیم اعزامی باشگاه به نانگاپاربات در سال 87 چه بوده است؟ آیا شادروان سامان نعمتی نیز سیاه کاری بیش نبوده است ؟ آیا توهین به او در ظاهر دفاع ازاو چگونه پذیرفتنی است؟


4
-بیانیه نویس ادعای بی پایه ای را "اثبات شده" قلمدادکرده :" شناسایی و اثبات صدای سامان در فیلم صعود یک رسوایی بزرگ برای اعضای این گروه به شمار می رود " !!!؟ . مدرک اثبات این ادعا چیست و اگر مدرکی نیست این تهمت ها رواست؟
در سالگرد صعود قله نانگاپاربات از اینکه بیانیه نویس گروه قاجر قروه به دره های هولناک چاه های ویل رذایل اخلاقی سقوط کرده است متاسفم و امیدوارم گروه محترم قاجر قروه در اقدامی موقر از روی دلجویی از اهانت های وارده به عموم اعضای باشگاه کوهنوردی و اسکی دماوند و هیئت مدیره انجمن کوهنوردان ایران عذرخواهی کند و باب کینه توزی کور و بی منطق و ادب در تحلیل مسائل فنی و انسانی در کوهنوردی را ببندد.
سیامک شایان پور


0 comments: