اخبار غلط روی سایت فدراسیون!!ا

پیکر زنده یاد « خلیل عبد نکویی » كه حدود دو هفته پيش به علت تخليه انرژي و سرمازدگي در حین بازگشت از غار پراو فوت كرده بود، بيرون كشيده شد.
این براي نخستين بار در تاريخ غارنوردي ايران است که ، پیکر یک غارنورد از داخل چاه دهم اين غار بيرون آورده شده است . براي این اقدام ؛ دو گروه از هيات‌هاي کوه نوردی كرمانشاه و همدان ، تلاشی يك هفته‌اي و در خور تقدیر را انجام دادند.
طي 4 سال گذشته 3 غارنورد دیگر نیز در اين غار جان خود را از دست داده بودند اما، تاكنون تلاش‌ها براي بيرون كشيدن پیکر این افراد از غار پراو ناموفق بوده است.

این خبری است که روی سایت فدراسیون می خوانید آن هم پس از اندی مدت!
این عملیات برای اولین بار در پراو صورت نگرفته بلکه برای چندمین بار صورت گرفته.
سال 1376 پس از فوت سعید امینی غارنورد نیشابوری که به همراه تیم آزادگان دچار حادثه شد و فوت کرد این عملیات از چاه 3 انجام شد.
سال 1381 پس از واقعه دردناک امیر و ویکتوریا تیم امداد در آن زمان در حرکتی بسیار ستودنی بازمانده حادثه علی رحیمی را از چاه 18 تا دهانه امداد کردند هرچند که خودش هم همکاری می کرد.
ضمنا طی 4 سال گذشته نبوده است بلکه با حساب سرانگشتی از سال 1381تا الان می شود 6 سال.آنهم 2 کشته نه 3 کشته.
اگر واقعه سعید را هم حساب کنیم می شود 11 سال و تعداد جانباختگان می شود 3 نفر. اما مشکل اینجاست که سعید امینی الان در نیشابور دفن شده و تلاش برای کشیدن پیکرش به همت تیم آزادگان بی ثمر نبوده و موفق بوده است!
ضمنا یک نفر از تهران هم در این عملیات شرکت داشت که از قلم افتاذه است: کاظم فریدیان
باعث تعجب است !!!
فدراسیون با این همه دقت در بالا دادن اخبار صحیح، به نوعی که مدتها آنقدر اخبار را بایکوت می کند که داد و فغان خانواده دکتر بهاءلو بلند می شود چرا باید چنین خبری را بالا دهد!!!
مسئول کیست؟ بنظر من این موضوع خود نشان بر این ماجرا دارد که اطلاعات غارنوردی ما کاملا از فقر شدیدی رنج می برد.چه فنی و چه تاریخی!
حتی از دوستان کرمانشاهی شنیدم که در پخش تلویزیونی در کرمانشاه باز هم از غار پراو به عنوان عمیقترین غار جهان و ... یاد شده است.اطلاعات این عزیزان را چه کسی بروز رسانی می کند.
سعید هاشمی نژاد

0 comments: