تغییر از باشگاه ما آغاز شد

تغییر از باشگاه ما آغاز شد

قبل از پرداختن به اصل مطلب لازم می دانم از وبلاگ باشگاه ما بخاط اینکه نقطه نظر اینجانب را بعنوان مخاطب در غالب پستی منشر کرد؛ تشکر کنم . بی گمان این نشان دهنده وزین بودن رسانه یک باشگاه ورزشی حرفه ای می باشد . و همچنین این حرکت از ظرفیت بالای وبلاگ باشگاه ما در انتشار نظرات منتقدین حکایت میکند که برای جامعه وبلاگ نویسی حرکتی نو می باشد . امیدوارم تحت تاثیر فضا سازی و وبلاگهای کم ظرفیت فرو کش نکند .
ازاینکه وبلاگ کلاغها از مطلب بنده استقبال کرد بسیار متعجبم چرا که انتشار نظرات مخاطبین در وبلاگ کلاغها مشمول شدیدترین سانسور می شود . و به قول معروف "رطب خورده کی منع رطب کند ."
در پایان علیرغم اعتقاد جدی که به فضای باز دارم . ولی متاسفانه با فضای مسوم حسادت های و حب و بغضی که در فضای مجازی جاری است . برای اینکه هم حقوق مخاطبین رعایت شود و هم حرمت انسانی توسط یک گروه اندک اشخاص خدشه دار نشود پیشنهاد میکنم امکان ارسال نظرات (کامنتها ) برای غیر اعضا ء هم میسر باشد و انتشار ان برای دید عموم منوط به بازبینی جهت حذف الفاظ رکیک و مسایل غیر اخلاقی باشد . یا اینکه کسانی امکان ابراز نظر داشته باشند که جسارت ابراز عقیده با اسم واقعی خود را داشته باشند. این کمک می کند وقتی یک بحث فنی مطرح می شود همه مخاطبین بتوانند به راحتی نظرات خود را مطرح کنند . برای مثال برای بحث فنی گره صندلی خیلی از دوستان مایل بودند نظر خود را مطرح کنند ولی به دلیل اینکه عضو نبودند امکان ابراز نظر خود را در سطح مخاطبین وبلاگ نداشتند.

با تشکر
فاطمه واقف

7 comments:

    این نظر توسط نویسنده حذف شده است.

     

    این نظر توسط نویسنده حذف شده است.

     

    سلام خانم واقف
    اول اینکه وبلاگ باشگاه ما، تریبون آزاد تمام اعضای باشگاه دماوند و دیگر کوهنوردان غیر دماوندی است و هر کسی میتواند در اینجا آزادادنه و با حفظ عرف و حریمهای مربوطه به اظهار نظر بپردازد.
    در واقع این وبلاگ شخصی من یا آقای فریدیان و یا دیگر دوستانی که اسمشان به عنوان هیئت تحریریه آمده نیست
    در مورد اظهار نظر، هر کسی میتواند با دادن اکانت گوگل خود در اینجا پیام بگذارد و منوط به عضو بودن یا نبودن اشخاص نیست فقط در این صورت اشخاص با نام حقیقی خود میتوانند نظر بدهند

     

    دوم، اگر دوستی امکان کامنت گذاری ندارد میتواند نظر خود را به یکی از ایملهای اعضای هیئت تحریریه ارسال کند تا من آنرا مستقیما در وبلاگ قرار دهم.
    مثلا در پست حاشیه نانگاپاربات من نظر یکی از بچه های کوهنورد را که به من ایمیل زده بود به عنوان جواب به نظراتم در آنجا گذاشته ام میتوانید ببینید
    در اینگونه فضایی به نظر من بهتر میشود مسائل مهم را نقد کرد

     
    On ۱۶:۳۴ ناشناس گفت...

    3x .فقط ميخوام بگو واقعا ممتا سفم چون افرادي مثل افشين يوسفي و... كه فرق .... تتشخيص نميدن دارن تو باشگاه فعاليت ميكنند

     
    On ۱۶:۳۶ ناشناس گفت...

    3x .بهتره به جاي ... بيخيال بابا

     

    دوست عزیز
    اول اینکه من فرق خیلی چیزها رو تشخیص میدم و فرق خیلی چیزهای دیگه رو هم میذارم به تشخیص دیگران
    دوم اینکه تشخیص دادن فرق هر چیزی چه ربطی به فعالیت تو باشگاه داره !!!ا
    به نظر شما اگه میتونید از من تو باشگاه فعال تر و مفید تر باشید بسم ا...
    بفرمائید جلو و کار انجام بدید. ما هم خوشحال میشم یه مدتی بریم مرخصی کسی باما کاری نداشته باشه و برای این همایش و اون همایش و کلاس دعوتمون نکنند
    لااقل یه کم میچسبم به کارم بیشتر پول درمیارم
    اگه واضخ تر توضیح بدی ممنون میشم