مهدی اعتماد فر و بازگشت به کاراکروم






مهدی اعتماد فر از جمله کوهنوردان مستقلی می باشد که بدور از هر گونه حاشیه و در آرامش فعالیت های کوهنوردی ارزشمندی را در کارنامه ورزشی خود به ثبت رسانده است .
تابستان امسال وی با استفاده از تجارب گذشته ; قلل گاشربروم 1 و 2 را هدف قرار داده و عازم کاراکروم شده است .
پیش از عزیمت ; وی در تماسی تلفنی با وبلاگ باشگاه ما به تشریح هدف خود پرداخت و سخاوتمندانه عکس ها و نامه ذیل را در اختیار ما قرار داد .
امیدواریم جامعه کوهنوردی ایران با ارزش نهادن به قابلیتهای فردی کوهنوردان ایرانی ضمن احترام نهادن به ایشان در صدد کسب تجارب آنها باشد .
در زیر نامه " مهدی اعتماد فر " و تعدادی از عکس های ایشان را جهت استفاده همنوردان ارائه می نمائیم .
از خداوند متعال آرزوی بازگشت توام با سلامتی و موفقیت برای تک تک همنوردان ارزشمند خود ... کاظم فریدیان ... حسین نظر ... مهدی اعتماد فر ... حامد کرامت .. امیر حسین جابر انصاری ووووو را داریم

بنام خدا
اینجانب مهدی اعتماد فر متولد 1335 تهران می باشم . شروع رسمی کوهنوردی اینجانب از سال 1357 پس از بازگشت از خدمت سربازی و در حضور مربیان کارآزموده آن زمان آقایان گاندی – میناسیان و احمد اخوان می باشد و همواره در حضور یکی از این عزیزان بوده و روش کوهنوردی را فرا گرفته ام و چون مربیان من عضو هیچ یک از گروه های کوهنوردی نبودند من نیز به پیروی از آنان این روش را در پیش گرفته و تاکنون به صورت آزاد به این ورزش پرداخته ام در طول این مدت همیشه کلوپ ( باشگاه ) کوهنوردی دماوند به عنوان یک مرجع ذیصلاح کوهنوردی مورد نظر من بوده و به این سازمان اطمینان داشته و اشخاص بسیاری را جهت آموزش کوهنوردی به آن مکان هدایت نمده ام پس از اتمام تقریبا تمامی قلل داخلی و کسب تجارب کافی به فکر صعود برون مرزی افتادم . پس از حادثه قله کمونیزم که در آن آقایان ( زنده یاد ) حراستی و عزیزی جان خود را از دست دادند متوجه منطقه پامیر شدم .
ابتدا همان قله کمونیزم را در نظر گرفتم و پس از حضور در منطقه به 3 قله بالای 7000 متر موجود در آنجا صعود نمودم که کاری بسیار دشوار بود .
پس از بازگشت موفقیت آمیز به سمت قله خان تنگری و پابدا در قزاقستان رفته و این دو قله را نیز در مدت 20 روز صعود نموده و به تهران بازگشتم
حال تنها قله باقیمانده از پامیر قله لنین بود که در آن سال با پیشنهاد آقای جابر انصاری جهت صعود برون مرزی مواجه شدم و ایشان را شخصی با تجربه ; قوی و با تمام خصائل اخلاقی و انسانی کامل دیدم از این پیشنهاد سریعا استقبال کرده و با ایشان عازم قله لنین شدیم و آنرا براحتی فتح کرده و به ایران بازگشتیم .
و به صورت دو دوست واقعی روابطمان را ادامه دادیم و در سال 2004 عازم قله برودپیک شدیم . به عنوان اولین ایرانیان آن قله را صعود نمودم و سال بعد نیز به قله دائولاگیری رفته و پس از تلاشی فراوان تا ارتفاع 8000 متری قله ; صعود نموده و بعلت طوفان شدید مجبور به بازگشت شدیم .
در سال 2007 به تنهائی عازم صعود به قلل گاشربروم 1 و 2 می باشم و امیدوارم موفق به این کار مهم شده و با افتخار به کشور عزیزمان بازگردم .
با آرزوی توفیق و سلامتی تمامی کسانی که در راه پیشرفت و اعتلای ورزش کوهنوردی فعالیت می کنند .

با تشکر
مهدی اعتماد فر
19 / 3/1386

2 comments:

    آقای اعتماد فر، برای شما آرزوی موفقیت داریم

     

    آقای اعتماد فر، برای شما آرزوی موفقیت داریم