كلاس عملي فرودهاي پيشرفته


كلاس عملي فرودهاي پيشرفته در روز جمعه 21 ارديبهشت ماه 86 در بند يخچال با حضور 25 نفر برگزار گرديد. در اين كلاس نفرات از ساده‌ترين فرود كه همان فرود با 8 فرود و پروسيك بود تا فرودهاي پيشرفته‌تر كه با ابزارهاي خاصي صورت مي‌گيرد به تمرين پرداختند.
در ابتدا آقاي فريديان به تشريح و نحوه استفاده از ابزارهاي فرود پيشرفته ‌(Rack؛ Stop؛ GriGri و Reverso) پرداختند و ايشان تاكيد بسيار زيادي بر مطالعه دستورالعمل‌هاي هريك از ابزارها داشتند. پس از آماده شدن 5 كارگاه كه توسط رضا و علي و نظارت افشين برقرار شده بودند؛ تمرين هاي فرود زير نظر كاظم انجام گرفت. فرود با 2 , 3 و يا 5 كارابين , تكنيك بعدي بود كه توسط كاظم پس ازتوضيح به صورت عملي انجام شد. كاربرد اين تكنيك زماني است كه شما در موقعيتي قرار گرفتيه‌ايد كه بايد فرود برويد ولي هيچ ابزاري براي فرود در اختيارتان نيست و فقط چند كارابين در كوله خود داريد، با استفاده از اين تكنيك مي توانيد فرود خود را انجام دهيد. تكنيك بعدي كه توسط كاظم توضيح داده شد تكنيك اضافه كردن طناب و فرود روي آن بود.
زماني كه شما يك فرود را داشتيد و ارتفاع را پيش بيني نكرديد و يا يك مسيري است كه تا بحال فرود نرفته‌ايد و نمي‌دانيد چقدر طناب نياز داريد و فرود مي‌رويد ولي مي‌بينيد طناب تمام شده و چندين متر ديگر تا زمين يا كارگاه بعدي فاصله داريد؛ حال بايد طناب اضافه كنيد و به فرود خود ادامه دهيد. يومار زدن يا همان صعود ميموني؛ البته اين تكنيك خيلي كم كار شد بيشتر بچه‌هايي كه علاقمند بودند اين تكنيك را زير نظر خانم اسفندياري انجام دادند.

حمل مجروح


حمل مجروح، تكنيك آخري بود كه توسط كاظم (ناجي) و افشين (مصدوم) روي طناب يك لا (چون دو طناب تكنيك ديگري دارد و بسيار ساده‌تر است) انجام گرفت. در آخر هم كلاس با جلسه انتقادات و پيشنهاداتي كه در كافه عباد تشكيل شد پايان پذيرفت.



نفرات شركت كننده در كلاس:

1- كاظم فريديان
2- ليلا اسفندياري
3- افشين يوسفي
4- محمد عصاري نژاد
5- مجيد كاشيان
6- رضا موسوي
7- مازيار فرهوش
8- حميد بنيادي
9- علي مدهوش
10- مجيد محرابي
11- سعيد طهوري
12- رسول رسولي
13- آرش كريمي
14- مريم كرم دوست
15- فرزانه كاظمي
16- مريم اكبري
17- مصطفي الياسيان
18- جلا الدين انصاري
19- مهدي محمد شاهي
20- اسما ماپار
21- منا عربشاهي
22- حميد سنجري
23- قاسم محرابي
24- عليرضا عباس عليزاده
25- محسن عسگري

گزارش : محسن عسگري

2 comments:

    On ۰۷:۵۷ ناشناس گفت...

    لزوم تداومو تکرار چنین برنامه هائی ازضرورتهای آموزشی گروهها و تشکلها می باشد ... خسته نباشید .. ایکاش می توانستم .. در این برنامه شرکت کنم

     

    سلام محسن
    حضورت بين مطلب‌نويسان اين وبلاگ رو خير مقدم مي‌گم و خواستار تداومش هستم.
    برنامه‌اي كه با هم اجرا كرديم هم از اون دست برنامه‌هايي‌ه كه با حضور شما و بقيه دوستان بايد تداوم داشته باشه تا فنون مختلفي كه كمتر استفاده مي‌شن تو گنجه ذهن‌مون گردگيري بشه.
    كم و بيش به عنوان يك گزارش خلاصه نوشته جالبيه ولي قسمت حمل مجروح تذكري لازم داره كه من اينجا مي‌نويسم تا خواننده‌هاي مطلب بالا دچار شبهه نشن.
    موضوع امداد براي آموزش بر اساس شرايط مختلف كه به صورت فرضي ايجاد و شبيه‌سازي مي‌شن اجرا مي‌شه.
    در آنجا موضوع امداد به فردي بود كه با ابزار خودش درگير شده. مثلن يك كار‌آموز، كه قسمتي از لباس يا مو يا هر چيز ديگه‌اي از اون وارد ابزار فرود شده و او را درگير كرده. براي نشان دادن لزوم به همراه داشتن يك طناب اضافه توسط مربي، اشاره شد كه اتصال ابزار به طناب يك لا كه زير بار است به مراتب مشكل تر از اتصال ابزار بر روي طناب دو لا در همان وضعيت است ولي اين به معني اين نيست كه عمليات امداد روي طناب دولا در تمام فرض‌ها آسان‌تر از طناب يك لا است.
    يه بار ديگه به خاطر مطلبي كه نوشتي سپاسگزاري مي‌كنم و از همين حالا منتظر مطالب بعدي‌ات هستم.
    پيروز باشي