ناپدید شدن دو کوهنورد از اعضای گروه ...... در داراباد

با گذشت48ساعت ازناپديدي دو كوهنورد حرفه‌يي در دارآباد،
معاون عمليات سازمان امدادونجات:امكان اعزام «بالگردهلال‌احمر»بدليل عدم توانايي پرواز دركوهستان وجودندارد
با گذشت بيش از 48 ساعت از ناپديدي دو كوهنورد حرفه‌اي كه براي صعود به ارتفاعات دارآباد رفته بودند، تلاش تيمهاي امدادي جهت يافتن اثري از آنها همچنان ادامه دارد.
به گزارش خبرنگار «حوادث» ايسنا ، صبح روز جمعه هفتم ارديبهشت ماه سال جاري، دو كوهنورد به نامهاي «ش ــ فرهي» و «م ــ سعادتي» براي صعود به قله دارآباد عازم اين منطقه كوهستاني شدند.
ساعتها گذشت، اما هيچ خبري از اين دو كوهنورد نشد و اين در حالي بود كه وضعيت جوي هر لحظه نامناسب‌تر مي‌شد.
خانواده و دوستان آنها چشم انتظار بازگشتشان بودند، اما به انتظارشان پاسخي داده نشد، 24 ساعت گذشت ديگر تامل جايز نبود، بايد اقدامي صورت مي‌گرفت و در ابتدا چند كوهنورد مسافتي از مسير صعود به دارآباد را پيمودند، اما وضعيت جوي خيلي بدتر از آن بود كه ادامه راه دهند.
به گفته خانواده يكي از كوهنوردان، صبح آن روز، فرزندش «ش» همانند هر هفته براي كوهنوردي از منزل خارج شد، اما ديگر بازنگشت، گويا هر دو كوهنورد مفقود شده عضو «خانه كوهنوردان» بودند.
هشتم ارديبهشت ماه يعني فرداي روز صعود، در حالي كه هوا كاملا تاريك شده بود، زنگ تلفن امداد كوهستان هلال‌احمر شميرانات به صدا در آمد و خبر از مفقوديت اين دو در ارتفاعات دارآباد داده شد.
با اين اعلام، يك تيم امدادي از هلال‌احمر شميرانات بي‌درنگ به منطقه رفت و 4 قلاده سگ تجسس نيز اعزام شد، اما باز هم اثري از اين دو كوهنورد يافت نشد.
حسين درخشان، مسؤول امداد كوهستان جمعيت هلال‌احمر در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث» ايسنا با بيان اين كه اين افراد به صورت انفرادي اقدام به صعود كرده‌اند، گفت: ناپديدي اين دو كوهنورد پس از گذشت نزديك به 24 ساعت به هلال‌احمر اعلام شد، اما تلاش تيم‌هاي امدادي كه از همان ساعات اوليه اطلاع از حادثه آغاز شده بود، نتيجه نداد.
وي در خصوص اعزام بالگرد امدادي جهت انجام عمليات تجسس در ارتفاعات دارآباد، تاكيد كرد: درخواست امداد هوايي شده، اما هنوز تاييديه آن اعلام نشده است.
به گفته درخشان، دوستان اين دو كوهنورد زماني كه متوجه ناپديدي آنها شده بودند، خود به طور مستقيم وارد عمل شده و اقدام به جست‌وجو كرده و اثري به دست نياورده بودند.
مسؤول امداد كوهستان جمعيت هلال‌احمر شميرانات با رد احتمال گم كردن مسير كوهستان از سوي اين دو كوهنورد تاكيد كرد: مفقود شدگان از جمله كوهنوردان حرفه‌اي و نامي بودند، از اين رو اين احتمال بسيار ضعيف است.
از سوي ديگر دكتر عليرضا پرند، معاون عمليات سازمان امداد و نجات جمعيت هلال‌احمر نيز در خصوص اعزام بالگرد امدادي به منطقه به ايسنا، گفت: امكان اعزام بالگرد هلال‌احمر به دليل نداشتن توانايي پرواز در ارتفاعات كوهستاني وجود ندارد.
وي افزود: بالگردهاي امداد كوهستان بايد داراي شرايط ويژه از جمله دو موتوره باشند كه متاسفانه 7 فروند بالگرد امدادي سازمان امداد و نجات هلال‌احمر اين شرايط را ندارند.
معاون عمليات سازمان امداد و نجات جمعيت هلال‌احمر با بيان اين كه بالگردهاي اورژانس و هوانيروز شرايط امداد در كوهستان را دارند، خاطرنشان كرد: از صبح امروز 4 قلاده سگ تجسس جهت انجام عمليات به منطقه اعزام شدند.
كوه نوشت : شايان ذكر است ظهر امروز خانواده مفقود شدگان به منظور عمليات جستجو و نجات از فدراسيون كوهنوردي نيز درخواست كمك كردند كه مقرر شد اعزام گروه جستجو با همكاري هيات كوهنوردي استان تهران صورت گيرد.
----------------------------------------------------------
چهار روز از صعود دو كوهنورد ناپديده شده به دارآباد گذشت اما ...
شرايط نامناسب جوي در ارتفاعات كوهستاني،جست‌وجو را با مشكل مواجه كرده است
در حالي كه نزديك به 4 روز از صعود دو كوهنورد جوان به ارتفاعات دارآباد مي‌گذرد، اما به رغم اعزام چندين تيم و بالگرد امدادي به منطقه تاكنون هيچ نشاني از اين دو تن به دست نيامده است.

به گزارش خبرنگار «حوادث» ایسنا ، «ش ــ فرهي» و «م ــ سعادتي» صبح روز جمعه هفتم ارديبهشت ماه سال جاري، به سمت قله «دارآباد» حركت كردند و در حالي كه پس از گذشت چندين ساعت خبري از آنها نشده بود، چندين تيم امدادي به همراه 4 قلاده سگ و يك بالگرد امدادي به منطقه اعزام شدند، اما جست‌وجوها نتيجه‌اي نداد.

اسماعيل اسكندري، مسوول امداد كوهستان سازمان امداد و نجات جمعيت هلال‌احمر در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث» ايسنا، با بيان اين كه از صبح روز گذشته دهم ارديبهشت ماه، 10 تيم جست‌وجو به همراه سگ‌هاي تجسس و يك تيم آلماني و همچنين 15 امدادگر سازمان امداد و نجات به منطقه كوهستاني دارآباد اعزام شدند، گفت: تيم‌هاي اعزامي با توجه به شرايط نامناسب جوي و مه‌گرفتگي غليظ تنها توانستند منطقه را به مدت يك ساعت جست‌وجو كرده و سپس بازگردند.

وي اضافه كرد: از زمان ناپديدي اين دو كوهنورد، شرايط جوي دارآباد بسيار نامناسب و همراه با رعد و برق‌ شديد بوده است كه امكان هر گونه جست‌وجوي وسيع را كم مي‌كند و اين شرايط جوي تا آخر هفته بر منطقه كوهستاني حاكم خواهد بود.

مسوول امداد كوهستان سازمان امداد و نجات جمعيت هلال‌احمر با اشاره به اين كه فدراسيون و هيات كوهنوردي در انجام اقدامات جست‌وجو همكاري موثري با امدادگران اين سازمان نداشته‌اند، تاكيد كرد: متاسفانه به رغم اين كه چهار روز از ناپديدي اين دو كوهنورد مي‌گذرد، تاكنون كمك يا اقدامي جهت پيدا كردن آنها از سوي فدراسيون و هيات كوهنوردي صورت نگرفته است.

به گزارش ايسنا، در حالي كه آشنايان و خانواده يكي از دو كوهنورد مفقود شده گفته بودند كه اين دو عضو خانه كوهنوردان بوده‌اند، مير نوري، نماينده هيات مديره و مسوول كميته فني خانه كوهنوردان با رد اين ادعا گفت: ناپديدشدگان شايد به صورت مهمان در جلسات اين مكان شركت كرده باشند، اما عضو خانه كوهنوردان نبوده‌اند.

وي افزود: با اين وجود كوهنوردان عضو اين خانه اقداماتي جهت ييدا كردن ناپديد شدگان انجام داده‌اند.
------------------------------------------------
تیم جستجوی فدراسیون به دارآباد اعزام شد

صبح امروز (چهارشنبه ) با مساعد شدن هوا یک تیم سه نفره به سرپرستی حسین شهلایی از کمیته جستجو و نجات فدراسیون به منظور جستجو و یافتن دو کوهنورد مفقود شده در ارتفاعات دارآباد به این منطقه اعزام شدند .
خبرهای تکمیلی از نتیجه این جستجو متعاقبا اعلام می شود
منبع: کوهنوشت

1 comments:

    On ۱۲:۰۸ tavakoli گفت...

    salam.aksi az amalyate emdad e in mored ro darid?

    Nasersh10@yahoo.com