سالمندان کره ای در راه صعود اورست




بجز حملات قلبی گاه بگاه ; آنها احساس می کنند آنقدر جوان هستند که هر کاری را می توانند انجام بدهند . و حالا آنها میخواهند به نوه های خودشان ثابت نمایند که انسان تا زمانی که در کوهستان کوهنوردی می کند ; پیر نیست . تیمی از مردان کره ای به سرپرستی " Kim Seong Bong " ; با میانگین سنی 67 سال در بهار امسال در اورست بسر می برد .
" ما نسلی هستیم که جهش افتصاد ملی دهه 60 و 70 را بدنبال جنگ کره ( 1950 – 1953 ) را رهبری کردیم . " این کلام "Choe Hong-Gean" هماهنگ کننده تیم ( 65 ساله ) در رسانه ها است . " ما با قبول خطرات موجود در این سن ; میخواهیم به نسل جوانتر درس بدهیم که ما هنوز امید ها و رویاهائی داریم و از ماجراجوئی نمی ترسیم . "
" Choe " و " Kim " موارد خاص نیستند . در حقیقت از زمان آغاز این پروژه اکسپدیشن بوسیله " باشگاه کوهنوردی کره " بیشتر از 50 نامزد مناسب با بیش از 60 سال سن برای پیوستن به این طرح در دوره های آمادگی و گزینش شرکت نمودند . آنها در مدت 6 ماه کلاسهای مختلف کوهنوردی را طی نمودند .
بیشتر اعضاء انتخاب شده در گروههای 10 تائی تجارب لازم کوهنوردی را بدست آوردند .
تیم سالمندان کره " آیلند پیک " را در ماه نوامبر گذشته بعنوان تمرین صعود نمود . و حالا آنها گام در راه صعود جبهه جنوبی اورست نهاده اند . آنها مسیر گردنه جنوبی را صعود خواهند کرد .
Kim سرپرست تیم می گوید : " البته که کاری پر از خطر است حتی برای من خیلی سخت است زیرا من مجبورم همسرم را که بتازگی عمل جراحی سرطان داشته است ترک کنم . "
" اما من به شدت بر این باور هستم که اگر بر اورست فایق آیم ; سرسختی و توان مردم کره را به دنیا نشان داده ام . " " همسر من بر بیماری خود غلبه خواهد کرد و دوباره سلامتی خود را بدست خواهد آورد . "

0 comments: