مینا منصور روستا و صعود قله مراپیک

مثل تمام کسانی که در اول صبح وارد اینترنت می شوند سری به ای میل ها زدم ... خبر خوشحال کننده ای برای شروع روز .. شروع هفته و شروع ماه اردیبهشت از طرف خانم مینا منصور روستا برای دوستان و همنوردانش در بین ایمیل‌ها وجود داشت .... ایشان موفق به صعود قله مراپیک شده بودند.
از طرف کلیه اعضاء باشگاه کوهنوردی و اسکی دماوند ضمن تبریک به ایشان برای این موفقیت ... آرزوی سلامتی و هر چه پر بار شدن کارنامه فعالیت های کوهنوردی ایشان را داریم ... در زیر متن ای میل ایشان را می توانید بخوانید.


Dostane aziz Salam.Mina Mansour Roosta hastam.halam khob ast.be salamati v movafaghait Mehra peak sood shod.man bargashteham kathmandu v ta hafteh ayandeh IRAN hastam.halam khob v hameh chiz khob ast.negarane man nabashid.mozahem shodam ke khabare salamati v soodam ro be shoma dostane khob bedaham.khedmate hameh dostan salmai garm v dost dashtani daram.bargashtam tamas khaham gereft.khoda yaro negahdareton baheh.agar zahmati nist dar site ghalmro kohestan v veblage bashgah khabare salamati v soode mara darj namaeeid.
ba Tashakor.

Eradatmande hameh dostan
Mina Mansour Roosta

22 comments:

    On ۱۳:۲۸ ناشناس گفت...

    سركار خانم روستا
    صعودتان را صميمانه تبريك ميگويم. مشتاقانه منتظر شنيدن گزارش برنامه مراپيك هستم.
    با آرزوي موفقيت بيشتر براي شما

     
    On ۱۷:۲۱ ناشناس گفت...

    مینا جان گامهایت همواره سکوت و سردی انجماد را بشکند . صعود قله مراپیک گوارایت باد که باعث شادمانی و افتخار ما شدی

     

    خانم روستا
    گام‌هايتان استوار
    پيروزي‌هايتان مستدام

     
    On ۱۵:۲۴ ناشناس گفت...

    سر كار خانوم روستا موفقيت شمارا تبريك عرض مي كنم وبراي شما آرزوي تن درستي و كاميابي داريم . به اميد ديدار مهدي و مريم

     
    On ۱۵:۵۳ ناشناس گفت...

    واقعا تبریک میگم و برای شما آرزو موفقیت دارم . عشق علاقه و پشتکار شما قابل تحسین است ----

     
    On ۱۵:۵۴ ناشناس گفت...

    http://dastanekouh.blogspot.com/ این هم آن روی سکه قهرمان دماوندیها

     
    On ۲۰:۳۱ ناشناس گفت...

    salam ostad . shabo roz por az aramesh . harekati ziba va azad bod . tabrik kochike . omidvaram hamishe tabiat ham kalamet bashe . are . in khobe . be salamat .

     
    On ۲۰:۳۳ ناشناس گفت...

    salam ostad . rasti az yad raft khodamo moarefi konam . javade gharaei . shagerde hameye asatid . asemoni bashi . mibinamet .

     
    On ۲۰:۳۹ ناشناس گفت...

    salam be asatido dostane khobam saeed va mino . in roza saram kheyli shologhe . vahshatnak . ama ja dare ke az haminja az zahamate shoma sarvarane zahmatkesh va delsoz va mohtaramtar az kheyli mohtarama tashakor va ghadrdani konam . midonam ba in ke sareton kheyli shologhe az barname ha va kheli karaye khanevadegi mizanid ta khoneye internetie bashgaho por bar konido akhbare jadido dar ekhtiare bacheha begzarid . dast khosh . be khoda az kheyli souodha va gholeha va barnameha zahmateton bishtare . ino bedonid ke hame doseton daran . ajreton ba hagh . ya hagh .

     

    سلام خانم روستا. گل کاشتی
    اینجاها که میری دست ما رو هم بگیر
    تبریک میگم
    افشین

     
    On ۱۳:۳۳ Unknown گفت...

    سلام و تبريك
    كمتر از اين هم از خانم‌هاي كلوپ معظم دماوند انتظار نيست.
    با عرض معذرت به علت انتشار آگهي تبليغاتي وبلاگ داستان كوه در اين پست من هم در اينجا پيام ميگذارم.
    خدمت آقاي فريديان سلام
    قبل از نوشتن مطلب از تكراري بودن كليت ظاهري اين نوشته عذر ميخواهم ولي در محتوا فكر نكنم تكراري باشد.
    بطور كلي مسائل زيادي به صورت تجربه و دانش فني توليد شده بين كوهنوردان خودمان وجود دارد كه به علت انتشار ندادن آن كسي از آنها خبر ندارد. چه بسا خارجي ها به طريقي با اين تكنيكها اشنا ميشوند و بعد به خورد ما مي‌دهند.
    من در مورد بحث و موضوعات مطرح شده در داستان كوه كاري ندارم. ولي اظهار نظر آقاي شجاعي در مورد فرود يك لا را دليل حرفم ميارم. ببينيد اقاي شجاعي يك كوهنورد اهل مطالعه و بروز است و وقتي كه ايشان نكاتي كه شما در مورد فرود در مسيرهاي ناشناخته بكار ميبريد را نميداند(بايد بدبين نباشيم و فكر نكنيم كه ايشان براي اثبات حرفش اينطور تظاهر ميكند)، يعني حرف من درست است.
    خود من فقط از شما اين نكات را شنيدم و هيچ كجاي ديگر چه نوشته و چه شفاهي اثري از اين نكات نديدم. هر كجا وقتي جزئيات و منطق اين تكنيكها را توضيح ميدهم هر كوهنورد فني به راحتي ميپذيرد و اجرا ميكند ولي بايد يك بار اين را بشنود؟
    الان كه ميدانم سرت خيلي شلوغ است اما به نظرم مهمترين كاري كه شما(نه فقط كاظم فريديان، بلكه همه مربيان با تجربه و صاحب سبك) بايد بكنيد انتشار اين دانش و تجربه و در اختيار عموم قرار دادن است كه به نظرم از صعود هشت هزارمتري هم با ارزش تر است.

     

    سلام مسعود
    ممنون از لطف و نكته بيني شما
    آنچه فرموديد جريان دارد. براي مثال برنامه‌اي در تاريخ بيست و يك ارديبهشت اجرا مي‌كنيم كه در آن با حضور سنگ‌نوردان با تجربه باشگاه به مرور فنون پيشرفته فرود مي‌پردازيم.
    خوب است بداني كه اين برنامه در سال گذشته اعلام شده بود و ربطي به اشارات شما و يا داستان كوه ندارد.
    همچنين من همواره سعي كردم در قالب گزارش‌برنامه ها تا حد ممكن به ظرايف فني كه در برنامه جريان داشته بپردازم كه با نگاهي به گزارش‌هاي ارائه شده در همين وبلاگ نمونه‌هايي خواهي يافت.
    راه ديگر تشكيل جلسات نقد و بررسي برنامه‌ها و پرداختن به مسايلي است كه در برنامه جريان داشته كه معمولن با حضور جوانترها از پويايي لازم برخوردار مي‌شود.
    اگر راه قابل اجراي ديگري به نظرت برسد با كمال ميل استقبال مي‌كنيم.

     
    On ۰۹:۰۶ ناشناس گفت...

    رامین شجاعی هم دیگه داره تو وبلاگها تبدیل به یک اسپم میشه
    رامین جان حبف به خدا. به جای این همه انرژیی که داری خرج میکنی تا دیگران رو تو صعود نا موفقت به برودپیک مقصر بدونی، اگه مقاله های آموزشی یا گزارش برنامه های خوبی که قبلا انجام دادی بنویسی بیشتر محبوب میشی. باور کن راست میگم. امتحان کن.

     
    On ۱۳:۴۷ ناشناس گفت...

    شجاعی در داستان کوه نوشته:
    برنامه به پیش می رفت و با بعضی اخلاقهای خاص وی آشنا می شدم. مثلا روحیه "کرکری خواندن" افراطی او- از روحیه ورزشکاریش

    فریدیان در آن اردوها حضور داشت و در آن سال در تیم صعود شاخک قرار گرفت. ظاهرا مشکلاتی هم بین او و مربیان در طی تمرینات و خود برنامه پیش آمده بود. در نهایت بعد از اینکه در تیم قرار نگرفت از من خواست تا از نفوذم استفاده کنم و برای او کاری انجام دهم (به قول خودش تا آن موقع از همه کسانی که فکر می کرد ممکن است نفوذی داشته باشند این درخواست را کرده بود)- خودش که میگه به نرفتم چون سبک صعوداشون رو قبول نداشتم!

    موسوی نژاد از تعدادی از دوستان برای یک صعود خارج از کشور دعوت کرد؛ تعدادی از بچه های دانشگاه شریف که دیواره علم کوه را در زمستان صعود کرده بودند؛ یکی از خانمهای باشگاه دماوند؛ و من. تا آن موقع بارها به وی گفته بودم فریدیان را هم در نظر بگیرد. اما او تمایلی به حضور او نداشت و می گفت او کم تحمل و عصبی است و طاقت برنامه های بلند را ندارد- چه خوب شناخته بودتش و چقدر شجاعی ساده بوده که به تجربیات دیگران اهمیت نمی داده!

    فریدیان لابلای حرفهایش حرف جالب توجه دیگری هم زد: "من می خواهم مشهور شوم. من می خواهم مثل مسنر مشهور شوم- بیچاره مسنر

    می گفت: "ما در ایران زندگی می کنیم و در ایران کی دو اسم و رسم دارد نه مسیر جدید. حال اگر قرار است با این هزینه های سنگین فقط یک بار به منطقه برویم پس بهتر است به یکباره کی دو را صعود کنیم.- چه دیدگاه جالبی است برای اهداف قهرمان!

    فریدیان می گفت فرقی نمی کند کجا برویم فقط برویم. 6، 7، 8 هزار متری. حتی شده یک ترکینگ (راهپیمایی). فقط برویم- اسلام آیاد، ترانگو، بیس کمپ برودپیک، یه سرم به لاهور بزن!

    او در طی این دوران چندین بار صعود تا قله فرعی آقای جابر انصاری و اعلام صعود تا قله اصلی برودپیک را به عنوان بی صداقتی در اعلام نتایج برنامه عنوان کرده بود. ظاهرا موضوع صعود تا قله فرعی را خود آقای جابرانصاری در یک مهمانی بعد از برنامه و در محفلی خصوصی بیان نموده بود- و ظاهرا صعود تا پائینی و گفتن صعود تا بالایی رسم این گروهه و فریدیان هم وفادار بوده به این رسوم.

    قهرمان کرکری خوان، کم تحمل، عصبی، بی طاقت در برنامه های بلند، دنبال شهرت، بی صداقت. اینها گوشه ایست از قهرمانان پوشالی ما!!!
    حتما به داستان کوه سربزنید.
    http://www.dastanekouh.blogspot.com/

    13:58


    خودش said...
    آدمهاي كوچولو فقط با اسم كارهاي بزرگ خودشونو مشهور ميكنن فريديان از دير باز مي خواست اينقدر مشهور بشه كه از كوهنوردهاي شهرستاني و كوهنوردهاي تهران همه و همه رودست ببرنش بالا هر جا مي ره براش آواز خوش آمدي قهرمان سر بدن روي دست ببرنش وساعتها براش كف بزنن و هورا بكشن حتي اگر منجر به..... فريديان براش فرق نمي كنه كي دو رو صعود بكنه يا نه فقط اين اسم بهش بچسبه به اسم فريديان براش اكتفا مي كنه دوست داره همه بهش بگن كاظم كي دو عجب دنياي اين آدم مثل خودش كوچولوه.

    14:38

     
    On ۰۰:۴۸ Unknown گفت...

    سلام آقاي فريديان
    خيلي حيف كه نميتوانم در برنامه بيست و يكم شركت كنم.
    يكشنبه قبلش براي دوره آموزشي حدود سه ماه از طرف كارخانه ميريم تايوان.
    براي همين موقع رفتنت نيستم ولي اميدوارم در برگشتت اينجا باشم.
    آقا به نظر ميرسه كه خونسرديت كمي از دست رفته.
    آن پرسش فني در باره فرود در صفحه اول بيشتر نماد عصبانيت به نظر ميرسه تا يك سوال فني.
    به نظر من در كل عملكردت در اين مدت كه در وبلاگ مينويسي مثبته و اميدوارم همونطوري ادامه بدي و منحرف نشي.

     
    On ۰۷:۴۳ S.M.S گفت...

    آقا مسعود دوست نادیده ... باز شدن ستونی برای پرسش و پاسخ نه از طرف کاظم بلکه از طرف اینجانب بعنوان مسئول وبلاگ می باشد ... قبلا در مورد ایجاد ستونی برای این کار نظری داده شده بود ...طرح سئوال از طرف شما باعث شد تا این موضوع جدی گرفته شود ...بهتر بر آن دیده شد تا در عوض طرح موضوعات خاله زنکی و بر خواسته از ضعفهای شخصیتی و فنی موضوعات قابل استفاده در نظر گرفته شود .... امید بر آن داریم آنانکه موهبت دسترسی به اینترنت و سواد دارند ... به شکرانه این موهبت اقدام به فراگیری و انتقال دانستهای خود بنمایند تا بتونیم هر کداممان سهمی کوچک در ارتقاء دانش فنی و تئوریک کوهنوردی داشته باشیم .... موفق و روشن بین باشید

     
    On ۱۰:۱۸ Unknown گفت...

    آقاي فريديان سلام
    سفارش ما روپيش آقاي صبور بكنيد.
    بعد و موضوع مهمتر:
    آقااين مسئله فرود فكر من را مشغول نگه داشته.
    چرا فقط در قالب برنامه كلوپ؟
    چرا به صورت يك مطلب آموزشي منتشر نشود؟
    من يه چيزي راجع به فرود در مسيرهاي ناشناخته نوشتم. البته اگر خودت بنويسي بدليل تسلطي كه به موضوع داري حتما كاملتر و كارامدتر خواهد بود.
    اگر تا قبل از رفتنم اين مطلب را نوشتي، نوشتي(به قول خودت قبل از استعمال با مايه شوخي رقيق شود) اگر نه در همين قسمت پيامها نوشته ناقص خودم را منتشر ميكنم.

     

    سلام مسعود
    کی رو از چی می ترسونی؟؟؟؟؟
    شما مطلبت را بده تا با کمال میل بصورت یک پست و به نام خودت در وبلاگ بگذاریم
    چرادر قسمت کامنتینگ؟

     
    On ۲۳:۱۵ Unknown گفت...

    نوشته من مسلما خيلي نقص داره

     
    On ۲۳:۱۵ Unknown گفت...

    نوشته من مسلما خيلي نقص داره

     

    سلام مسعود جان
    با کمال میل مقاله شما رو در مورد فرود پذیرا هستیم
    بهر حال توی هر مقاله ای حتی به قول خودت ناقص مطالبی هست که برای همه آموزنده است
    منم منتظرم. زود تر بفرست تا ببینیم

     

    سلام مسعود
    بهتر
    بامطالبی که من میذارم همگون خواهد بود