کوه نوردان ایرانی و فعالیت های برون مرزی



مقبل هنرپژوه به همراه محمد اوراز از تیم ملی کوهنوردی جمهوری اسلامی ایران تنها ۲۰۰ متر تا قله سرسخت گاشربروم یک و کسب افتخاری دیگر فاصله داشتند که ریزش بهمن مهلت نداد و ... گاشربروم ۸۰۶۴ متری پیروز شد !! این کوهنورد خطه آذربایجان غربی که جوانترین فاتح چهارمین قله مرتفع جهان ، قله لوتسه ( ۸۵۱۱ متر ) در سال ۱۳۸۱ نام گرفته بود ، قصد دارد هفته اول خرداد ماه سالجاری سفر خود را آغاز و در برنامه ای شخصی قلل گاشربروم یک و دو را صعود کند و بر فراز هیمالیای پاکستان به یاد همنورد فقید خود سرود پیروزی بسراید ... و جمله روز را بخوانید !!


**************************************

كوهنوردان اصفهاني در آستانه‌ي فتح يكي از قلل هيماليا
تيم كوهنوردي هيات استان اصفهان كه روز سه‌شنبه - 22 اسفند سال گذشته عازم كشور نپال به منظور فتح يكي از قله‌هاي رشته كوه هيماليا به نام "هيم لينگ هيمال" به ارتفاع 7126 متري شده است آماده حمله نهايي براي فتح قله‌ مرد نظر است.
به گزارش ايسنا، حميد حجاريان، سرپرست اين تيم طي تماس تلفني از پايگاه ارتفاع 4800 متري منطقه گفت:‌ اين تيم پس از 8 روز كوهنوردي كه به اين پايگاه رسيده است موفق به بارگذاري و هم هوايي شده و علاوه بر بارگاه پيشرفته بارگاه‌هاي 1 و 2 در ارتفاع 5650 و 6500 متري را نيز برپا خواهد كرد.
وي حال هر 14 نفر از اعضا اين تيم را خوب توصيف كرد و گفت: اميد مي‌رود ظرف مدت 7 روز آينده به لطف الهي دستيابي ايراني‌ها به اين قله با موفقيت انجام گيرد.
قله‌ي 7126 متري هم لينگ هيمال تا كنون توسط كوهنوردان ايراني فتح نشده و براي اولين بار توسط اين گروه از ايران فتح خواهد شد.

با تشکر از وبلاگ کوه نوشت


****************


برای این همنوردان آرزوی موفقیت داریم ...... وبلاگ باشگاه ما

0 comments: