اخباری از چوآیو




تیم اسلواکی اولین تیمی بود که در 23 مارچ (جمعه - 3 / 1/ 86 ) به کمپ ABC رسید . بعد از چند روز انتظار برای کاهش شدت وزش باد در 28 مارچ ( چهار شنبه – 8/1/86 ) ; آنها کمپ اول را در ارتفاع 6350 متری برقرار کردند . بدون استفاده از حمایت شرپا ها و کپسول اکسیژن .
در روز جمعه ( 10 / 1 / 86 ) Dodo و Marek دوباره بالا رفتند و کمپ دوم را در ارتفاع 7200 متری برپا نمودند . برطبق برنامه ; آنها می بایست روز بعد به پائین باز میگشتند . اما در زمانیکه در چادر بودند نظرشان تغییر کرد .
Dodo ضمن تماس با سرپرست برنامه ; اینگونه اعلام می دارد : " پیش از طلوع خورشید ; برای صعود قله تلاشمان را آغاز خواهیم کرد . شرایط مطلوب می باشد و ما مواظب خودمان خواهیم بود . "
شنبه صبح ( 11/1/86 ) ; Dodo به قله می رسد در حالیکه Marek از ارتفاع 7800 متری اقدام به بازگشت نموده بود .
Dodo درمورد صعود خود می گوید : " اصلا سخت نبود .... در واقع ; تنفس درآنجا مانند زمانی می باشد که از پله ها ساختمانی سه طبقه بالا رفته باشید . "
دو کوهنورد در همان روز به کمپ ABC بازگشتند .

Duce ; سومین کوهنورد تیم ; تلاش برای صعود قله را در روز یکشنیه ( 12/1/86 ) آغاز نمود . اما 100 متر به قله مانده مجبور به بازگشت شد .
دیروز ( دوشنبه – 13 / 1 / 86 ) او در کمپ دوم بود ; در حالیکه Marek برای دومین تلاش خود را مهیا میکرد .
وضعیت هوا در این زمان از طرف تیم ; صاف ولی بسیار سرد گزارش شد .


صعود چوآیو در واقع مرحله مقدماتی طرح اکسپدیشن اسلوواک ها می باشد . هدف اصلی آنها گشایش مسیری تازه بر روی رخ جنوبی قله شیشاپانگما است . اسلواکها امیدوارند تا 10 آوریل ( 21 / 1 / 86 ) به کمپ اصلی شیشاپانگما برسند .

درهمین اثنا ; تیم دوم به کمپ اصلی چوآیو رسیده است . Briton Gavin Bate تیم Adventure Alternative را سرپرستی می کند . تیمی که قبل از تراورس بدون اکسیژن اورست درصدد است چوآیو را صعود نماید .

هرچند بیشتر کوهنوردان تلاش برای صعود چوآیو را به پائیز موکول می کنند . اکسپدیشن های دیگر در انتظار قله برای هفته های آتی هستند . از جمله آنها یک تیم ایتالیائی به سرپرستی Silvio Mondinelli می باشد ; وی در صدد صعود قله برودپیک در تابستان امسال به منظور تکمیل صعود هایش بر 14 قله بالای 8000 متر می باشد .
بعلاوه در مسیر کمپ اصلی ; Spaniard Rosa Fernandez بهمراه Dawa Sherpa حضور دارند .
Rosa در بازگشت به خانه با مجادله ای سخت روبرو خواهد بود ; چرا که یک کوهنورد ; طی نامه های ارسالی به رسانه ها ; بدلیل مغایرت ها ی موجود در گزارش های او و کمبود مدارک صعود ; ادعاهای وی در مورد صعود های قبلیش به اورست و ماکالو را مورد تردید قرار داده است .

*******************************

1 comments:

    On ۲۱:۴۷ ناشناس گفت...

    Kazim Congratulation on Your Success on K2.

    Karrar Haidri
    info@saltorosummits.com
    saltorosummits@isb.paknet.com.pk
    www.saltorosummits.com