برگی از خاطرات علی رضا اسکندانی

نصب 2 طاقچه بر روی دیواره علم کوه


مجله تاج ورزشی - شماره 76 - سال سی ام
پنجشنبه 25 فروردین 1356

*****

در زمستان سال 1356 یک گروه از کوهنوردان کلوب کوهنوردی و اسکی دماوند جهت صعود گرده آلمانها واقع در منطقه تخت سلیمان که یکی از خطالراس های قله علم کوه می باشد عازم منطقه فوق شدند . این گروه پس از چند روز تلاش بعلت هوای خراب ناموفق از صعود قله فوق به تهران مراجعه نمود . کلوب دماوند در ادامه فعالیت های کوهنوردی خود تصمیم به صعود زمستانی دیواره علم کوه گرفت که یکی از مرتفع ترین و مشکل ترین دیواره های ایران می باشد و البته صعود آن در زمستان دارای مشکلاتی است که کلوب دماوند را مجبور به نصب 2 طاقچه جهت استراحت و اطراق روی دیواره کرد . که چندی پیش گروهی از ورزیده ترین کوهنوردان کلوب دماوندطی یک برنامه 15 روزه توانستند طاقچه های فوق را در ارتفاعات مختلف دیواره علم کوه برای زمستان آینده نصب نمایند که چگونگی تلاش آنها را در زیر جهت اطلاع علاقمندان به ورزش کوهنوردی می آوریم











2 comments:

    On ۰۰:۰۹ ناشناس گفت...

    سلام
    فايل هاي فعاليت آقاي اسكنداني به علتي كه براي من مشخص نيست قابل دست رسي نمي باشد.مشتاقانه منتظر رفع عيب هستم.پيشنهاد ميدهم كه در قسمت عناوين، موضوع پرسش و پاسخ نكات فني نيز گنجانده شود

     

    شاید 30 سال این حرف دیر شده باشه ولی خوب عذر من یکی مجه است چون من اوون زمان هنوز پا به این کره خاکی نذاشته بودم. ولی الان میگم که خسته نباشی علی اسکندانی . واقعا که کار بزرگی انجام داده اید که تا دیاواره علم کوه هست، نام شما و نام باشگاه دماوند نیز بر روی تاقچه های منصنوعی وجد خواهد داشت