بر اساس اطلاعاتی که از طرف جواد نظام دوست (ستاد اطلاع‌رسانی حادثه علم کوه) در اختیار "وبلاگ باشگاه ما" قرار گرفته است، تیمی متشکل از 4 کوهنورد و بوسیله یک فرود بالگرد نیروی انتظامی در روز چهارشنبه مورخه 4/11/85 ، موفق به فرود در منطقه تخت سلیمان شدند.
هدف از این اقدام شناسائی موقعیت اجساد دو کوهنورد حادثه دیده (مهدی عزیزی و علیرضا سلیمانی) بوده است.
با پیگیری های زیاد و مستمر، یک فروند بالگرد نیروی انتظامی حوالی ساعت 8:30 صبح ، روز چهارشنبه – 4 /11/85 –، 4 کوهنورد ( محمد نوری، کاظم فریدیان، حسین ابوالحسنی، مهدی حبیبی) را در منطقه تخت سلیمان (سیاه غوکها) پیاده نمود. این گروه در اولین اقدام خود را به پناهگاه سرچال رسانده و در آنجا مستقر می‌شوند .
در ساعت 5:30 بامداد گروه شناسائی پناهگاه سرچال را به قصد گردنه شانه کوه از طریق علم چال ترک می‌کنند و در حدود ساعت 14 از گردنه شانه کوه موفق به تماس می‌شوند. در تماس گرفته شده هوای منطقه خوب اعلام گردیده شد.
براساس آدرس و اطلاعات گرفته شده و در طی فعالیتی سخت آنها موفق به پیدا نمودن جسد مرحوم مهدی عزیزی در عمق 20 سانتیمتری برف و در پایین پرتگاهی 40 متری می‌شوند. (با توجه به وضعیت قرار گرفتن جسد و کوله پشتی وی تشخیص ایشان سقوط از بلندی بوده است)
گروه شناسائی اقدام به حفر حدود یک متر برف و یخ احاطه کننده مرحوم عزیزی کرده تا جنازه مرحوم عزیزی را در شرایط مناسبتری قرار دهند.
همچنین گروه با استفاده از دوربین موفق که پیدا نمودن جنازه نفر دیگر تیم حادثه دیده (علیرضا سلیمانی) در زیر دو رکابی در مسیر گرده آلمانها می‌شوند.
به گزارش ارسال شده از طرف تیم شناسائی ، در موقعیت فعلی و شرایط فصلی حال حاضر، هر گونه اقدام برای پایین آوردن آنها برای اعضا تیم عملیاتی میتواند بسیار خطر ناک باشد و بنا به تشخیص ایشان بهتر است تا زمان مناسب صبر نمود.
در پایان اینکه این تیم بعد از جمع آوری کمپ خود از طریق زمینی به پایین بر خواهند گشت ... به امید خدا

0 comments: