دنیای کوه نوردان برنامه های خود را با اهدافی بالاتر از قبل اعلام نمودند :
زنان هیمالیا نورد و برنامه های آنها در طی روزهای اخیر در کانون توجهات قرار داشتند


Nives Meroi " نیوس مروی " خود را برای صعود اورست و ماناسلو آماده می کند

*************************

Edurne Pasaban ; قصد فعالیتی بزرگ و سه گانه دارد که شامل ، قلل آناپورنا در فصل بهار ; برودپیک در تابستان و ماکالو یا دائولاگیری در پاییز می شود . بگفته همنورد وی " Juan Oiarzabal " ادورنو پاسابان تصمیمی جدی مبنی بر صعود 14 قله بالای 8000 متر را یعنوان اولین زن در دستور کار خود دارد . تمرینات فعلی آنها در کشور اکوادور و به همراه کوهنورد اکوادوری Ivan Vallejo در حال برگزاری می باشد .
*************************

Gerlinde kaltenbrunner کوهنورد اتریشی برای بهار امسال برنامه صعود دائولاگیری و برای تابستان کی 2 را در نظر گرفته است . وی تاکنون 9 قله از 14 قله بالای 8000 متر را صعود نموده است و در صورت موفقیت در این دو برنامه تنها 3 قله بالای 8000 متر را در روبروی خود خواهد داشت .
Gerlinde دائولاگیری را با Lucie Orsulova کوهنورد چک و کی 2 را به همراه Ralf Dujmovits صعود خواهد نمود .
**************************


دو کوهنورد صاحب نام Urubko و Samoilov برنامه جسورانه ای را برای سال 2007 طراحی نموده اند . ایشان در نظر دارند یک مسیر تازه بر روی قله سرکش کی 2 و به سبک آلپی بگشایند .
Urubko می گوید " آخرین صعود هائی که در هیمالیا و قره قروم انجام دادم ، تجربیات زیادی برای من به همراه داشت ; در نظر دارم از این تجربیات و مهارتها بدست آمده در برنامه های قوی تر استفاده کنم . "
همنورد دائمی او Samoilov مثل همیشه در کنار وی خواهد بود .
*************************

برای تابستان آینده تیم مشترکی از کوهنوردان روسیه و اکراین برنامه صعود قله کی 2 را اعلام نموده اند . سرپرستی این تیم بر عهده Victor Kozlov می باشد .
این تیم ، صعود قله کی 2 را از مسیر دیواره غربی آن ; یعنوان اولین صعود از این مسیر را انتخاب نموده است .

*****
Lker و Eneko pou با کوهنورد آرژانتینی Fernando Irrazabal هم گروه شده اند تا صعودی سریع بر روی برج Supercanaleta ( دیواره غربی ) و بصورت سرتاسر آزاد که شامل دو بیواک در مسیر می شود را انجام دهند .
*****

سیمون مورو و صعود زمستانی برودپیک .... کابوسی که همچنان در گیر آن است
صعود زمستانی سیمون مورد همچنان دچار تاخیر و مشکلات دست و پا گیر می باشد . در حال حاضر استفاده از بالگرد برای رفتن به کمپ اصلی برودپیک برنامه را حداقل با 17 روز تاخیر بعلاوه 14000 دلار هزینه همراه می سازد . سیمون مورد می گوید : " زمستان در اول فروردین ( 21 مارچ ) تمام می شود و من تا آن هنگام به بازی ادامه خواهم داد . "
*****
" ... برنامه این نبود " . 30 روز از آغاز برنامه زمستانی نانگاپاربات گذشت
طبق گزارش رسیده از بیس کمپ نانگاپاربات " ... در حالیکه بر طبق برنامه می بایست بین روز های 7-10 ژانویه به قله نانگاپاربات می رسیدیم ... هنوز برای رسیدن به کمپ 3 در تلاش هستیم ... "
زمان برای تیم لهستانیها در حال گذر می باشد ; 5 فوریه مجوز صعود آنها منقضی خواهد شد و این در حالی است که سرپرست تیم Wielicki همچنان خوش بین است. وی در حال آرایش مجدد تیم و بررسی مجدد مسیر می باشد . شانس صعود آنها 50 – 50 برآوردشده است .
کوهنوردان جوان تیم رابرت و پرژمک بعنوان پیشگامان تیم ، کار بزرگی در بالای کمپ 2 کی بایست انجام دهند .

0 comments: