سیمون مورو و صعود زمستانی بروپیک


سیمون مورو از اسکاردو گزارش می دهد : " فردا می تواند روز آغاز برای پرواز ما به کوهستان باشد . بر همین اساس من به نظامیان پاکستان قول داده ام ، ما تمام ادوات و اسباب هایمان را در بالگرد بارگیری کرده ایم . "
" امروز ( جمعه -22/ دی /85 ) هفدهمین روز اقامت من در پاکستان است ..... صعود زمستانی در پاکستان همیشه یک ماجراجوئی منطقی و حسابگرانه است . من بابت مشکلات و تاخیرم کاملا احساس مسخره آمیزی دارم ."
" انتظار طولانی می تواند بسادگی حس انگیزش و جاه طلبی را بکشد ; اما نه در مورد من !!."
" زمستان در 21 مارچ ( اول فروردین ) تمام می شود و من آماده هستم ، صبر می کنم و تا آن زمان از همه امکاناتی که در اختیار دارم ، استفاده خواهم کرد . "
... زندگی در اسکاردو کاملا راحت نیست ." آنجا آبی در خانه وجود ندارد و تنها هتل فعال در این فصل ، نیز از آب بی بهره است . " آنها هر روز صبح 10 لیتر آب جوشیده برای سراسر روز به من می دهند ; خاموشی ها بصورت پی در پی می باشد ، ساکنین شهر از بخاری های برقی استفاده می کنند و انرژی کافی برای همه آنها وجود ندارد . من مجبورم در نیمه های شب و زمانی که اوج استفاده از برق نیست اقدام به شارژ باطری های رایانه و تجهییزاتم بکنم . "

*******


سیمون مورو ; 38 ساله ; قله اورست ( سه بار ) ، برودپیک ، چوآیو ، شیشاپانگما ( زمستانی ) ، لوتسه ( دوبار ) و 5 قله بالای 7000 متر را صعود کرده است .
او اولین صعود زمستانی دیواره ماربل به ارتفاع 6400 متر ( در منطقه تین شان ) ; یک صعود 24 ساعته بر روی دیواره غربی فیتس روی ( پاتاگونیا ) و صعود های مختلف دیگر در سراسر دنیا را در کارنامه خود دارد .
سیمون و پیتر موراوسکی شیشاپانگما را در دی ماه سال 2005 بعد از 5 ساعت کوهنوردی در بادهای سهمگین صعود نمودند .آن اولین صعود واقعی زمستانی بر روی یک 8000 متری از سال 1988 بود . و الولین صعد زمستانی بر روی شیشاپانگما.

صعود زمستانی شیشا در حقیقت پنجمین صعود زمستانی سیمون بود . در تلاش دلخراش دسامبر 1997 بر روی آناپورنا زمانیکه بوکریف درگذشت ; سیمون صعودی موفقیت آمیز بر روی آکونکاگوا داشت .

0 comments: