Olga Bibik ... نفر اول بولدرینگ زنان جهان



امروزه با فراگیر شدن فعالیتهای ورزشی در میان اقشار جامعه ; ضرورت ارتباط با منابع خبری معتبر در راستای اطلاع رسانی کاملا احساس می شود . متاسفانه در جامعه ما بد دلیل عدم دسترسی راحت به منابع روز دنیا بیشتر علاقمندان از اخبار روز رشته ورزشی مورد علاقه شان بی خیر هستند . در همین راستا در این سلسله مقالات سعی شده مطالب جدیدی از مراجع معتبر در اختیار خوانندگان عزیز قرار گیرد .
.......
ورزش مفرح سنگ نوردی از زیر شاخه هائی تشکیل شده که bouldering از جذاب ترین آنها می باشد . طبق اطلاعات موجود در دائره المعارف wikipedia ; بولدرینگ نوعی سنگنوردی بوده که در آن از طناب استفاده نمی شود و معمولا سنگ نورد تا ارتفاعی صعود می کند که در صورت سقوط خطرات جانی چندانی وجود نداشته باشد . گرچه در تعیین ارتفاع ذکر شده بین متخصصان اجامع نظری وجود ندارد ولی بطور کلی صعود هایی زیر 5 تا 6 متر جزء این رشته محسوب می شود .
بدلیل نوع خاص حرکات این رشته ; ورزشکاران باید از قدرت بدنی بسیار بالا و انعطاف بدنی عالی برخوردار باشند .
در این رشته ورزشی مسابقات متعددی در سطوح مختلف برگزار شده که معتبر ترین آنها مسابقات قهرمانی جهان بوده که همه ساله برگزار می شود .
طبق مطالب مندرج در سایت UIAA در سال 2006 نفر اول بانوان جهان خانم OLGA BIBIK از کشور روسیه بوده که برای آشنائی بیشتر ; مصاحبه ای با این قهرمان به استحضار خوانندگان عزیز می رسد . این مصاحبه قبل از برگزاری مسابقات جام جهانی 2006 در کشور روسیه انجام گردیده که بطور همزمان با مسابقات موتور سواری و اسکی داخل سالن برگزار شده که باعث حضور بیشتر علاقمندان شده است . در این مصاحبه بعضی از کلمات بصورت محاوره ای بکار رفته که برای ارتباط بهتر با ورزشکار مورد نظر عینا نقل شده است .
مشخصات :
نام : OLGA BIBIK
محل تولد : KRASNOYARSK
قد : 165 cm
وزن : 44 کبلو
تاریخ تولد : 26 / 9/ 1976
آخرین رتبه بندی : 1
تهیه و ترجمه از نکیسا برزگر

0 comments: