در حاليكه بر اساس مصوبه استان مازندران دولت مقرر شده است در جهت تسريع در اجراي بهسازي و تكميل جاده نور ـ چمستان ـ آمل و عمليات احداث راه اصلي بلده ـ گرمابدر به لواسان اقدام شود، مديركل سابق محيط زيست استان تهران از اين جاده به عنوان يكي از دلخراش‌ترين فاجعه‌هاي زيست‌محيطي كشور ياد كرد و گفت: به طور قطع و يقين هيچيك از ارزيابان متعهد و متخصصين كشور نمي‌توانند توجيهات حتي نيمه مستدل و مثبتي را بر اين پروژه ارايه كنند........
*****
فاجعه در پس فاجعه .....
آیا سیاستمداران جمهوری اسلامی به محیط زیست و حیات وحش ایران زمین تعلق خاطری دارند ؟ ...
آنها می توانند !! تشخیص دهند که مصلحتشان در چیست !!! همانگونه که این مردان سیاست .. مصلحت اندیشانه برای بقای خود مصلحت اندیشی میکنند .
ولی ما به کودکانمان چه بگوئیم وقتی آنها از ما نشانی از آهوان و گل های لار و سرخه حصار وووو میگیرند ؟ ...
وقتی دیگر از جنگل و مرتع خبری نیست ... وقتی دره های زیبای رودبار قصران و وارنگه رود و کجا وکجا همچو سواحل خزر دست نیافتنی شده اند وعده ای به لطف دلار و ریال نفتی و باد آورده بر آن عرصه ها حکمرانی میکنند . نسل آینده از ما نخواهد پرسید ... چرا خواب بودید ؟
چگونه آقایان دم از رایحه خدمت میزنند وقتی از رایحه گل ها و گیاهان وحشی لار خبر ندارند ؟ ... چگونه از توسعه دم میزنند وقتی درکی از توسعه در این زمانه ندارند ؟ ... براستی نقش دستگاهها و سازمانهای دولتی زیست محیطی چیست ؟
با تشکر از وبلاگ کوه نوشت

0 comments: