با خبر شدیم همنوردانمان در باشگاه کوهنوردان آرش بیاد از دست رفتگان سانحه بهمن، آذر ماه سال 49 اقدام به صعود همگانی قله توچال، با شرکت جمع کثیری از اعضاء و دوستان کوهنورد در روز جمعه 17/ آذر / 85 نموده‌اند.
در تماس تلفنی که با جناب آقای عباس محمدی بر قرار نمودیم ایشان شرح مختصری از حادثه را بیان کرده و این صعود را جدای از گرامی داشت عزیزان از دست رفته در کوه، بهانه‌ای برای بیشتر با هم بودن و نزدیکی همنوردان باشگاه آرش دانستند.
"در تاریخ 13 آذر ماه 1349 تعدادی از اعضای گروه کوهنوردان آرش از پناهگاه شیرپلا به سوی پیاز چال حرکت می‌کنند تا از آنجا خود را به روستای ایگل برسانند. در گذر از یک دره در سمت شمال خط الراس، ناگهان بهمنی سرازیر می‌شود و علیرضا امینی، جان‌محمد امینی، نادر صفوی نائینی، احمد یزدانی و غلامحسین وهاب‌زاده جان خود را از دست می‌دهند.
غلامحسین وهاب‌زاده و احمد یزدانی از اعضای موسس گروه کوهنوردان آرش بودند. غلامحسین وهاب‌زاده عضو تیم صعود کننده مسیر هاری رست – امیر علائی روی دیواره علم کوه ( مرداد ماه سال 1347 ) بود."
بر گرفته از " گاهنامه داخلی انجمن کوه نوردان ایران " - شماره 10 – شهریور 1383
جمع آوری از پرویز حاج محمدی


**********************

از طرف هیات مدیره و اعضائ باشگاه کوه نوردی و اسکی دماوند ضمن گرامی داشت یاد و خاطره عزیزان از دست رفته در این سانحه دلخراش، آرزوی سلامتی و موفقیت برای تمامی همنوردانمان در باشگاه کوه نوردان آرش داریم .

0 comments: