جامعه کوهنوردی تلاش لیلا اسفندیاری را بر قله کی 2 ستود




در نود چهارمین نشست ماهانه انجمن کوهنوردان ایران و در اولین شب زمستان جامعه کوهنوردان با حضور گرم خود، تلاش لیلا اسفندیاری را بر قله کی 2 ستود.



حضور پر شکوه جامعه کوهنوردی در جلسه ماهانه انجمن کوهنوردان ایران که اختصاص به گزارش تلاش نخستین زن ایرانی بر قله کی 2 داشتد به سالن شهریاران جوان گرمای خاصی بخشیده بود .استقبال از گزارش برنامه تلاش بر قله کی 2 کم نظیر بود و

این امر نشان دهنده احترامی است که افکار عمومی جامعه کوه نوردی و مخاطبان این ورزش به فعالیتهای مستقل و جدی کوهنوردان قائل می باشند . جلسه با تقدیر از هیات مدیره اسبق انجمن کو هنوردان و معرفی اعضای جدید هیت مدیره آغاز شد . مجری برنامه آقای سهند عقدایی در ادامه اطلاعات کامل و جامعی در خصوص کوههای پاکستان و ارتفاعات هیمالیا در اختیار حضار قرار دادند. سپس لیلا اسفندیاری همراه با نمایش عکسهای برنامه گزارش شفاهی خود را ارائه دادند .
در ادامه فیلم جذاب و دیدنی تلاش لیلا اسفندیاری بر قله کی 2 به کارگردانی آ قای رضا نظام دوست پخش شد. در تمام طول پخش فیلم سکوت حاکم بود و تمام مخاطبین با علاقه تا پایان فیلم به تماشا نشستند. پس از پایان فیلم آقای کاظم فریدیان نخستین فاتح ایرانی قله کی2 با تشریح اهمیت فرآیند کوهنوردی ؛ " اولویت فرایند کوهنوردی بر نتیجه" تاکید نمودند .
سپس لوح تقدیری که از طرف آقای کیومرث کاویانی زاده مدیر عامل باشگاه کوهنوردی و اسکی دماوند تهیه شده بود با دعوت از سرکار خانم حبیبی مادر شادروان نادیا آنجفی ( از جانباختگان حادثه دیزین ) که در جلسه حاضر بود به خانم لیلا اسفندیاری اهدا شد .


در بخش پایانی جلسه عباس محمدی خبر دیگری مبنی بر تایید مجدد عکسهای تیم صعود کننده قله نانگاپاربات توسط آلپاین کلاب فرانسه ارائه کرد که این برنامه توسط خانم اسفندیاری سرپرستی شده بود و فدراسیون کوهنودری ابهاماتی را برای صعود این قله بوجود آورده بود.

جلسه ساعت 20:30 پایان یافت و از میهمانان پذیرایی به عمل آمد.










-------------------------------------

پی نوشت:

علی رغم تلاشها و سوء استفاده برخی از دوستان در بخش دستگاه رسمی ورزش کوهنوردی و استفاده از امکانات و موقعیت این بخش برای تخریب و کم رنگ نمودن و سرکوب فعالیتهای مستقل کوهنوردی و ایجاد اختلاف بین گروه های کوهنوردی و کوهنوردان با انجمن کوهنوردان با عناوین مختلف و درج نظرات شخصی خود از زبان دیگران در وبلاگ های خصوصی و ... و سیاسی نشان دادن برخی از این حرکت ها برای تخریب هرچه بیشتر، حضور پرشور، گرم و صمیمانه کوهنوردان مختلف و اعضای انجمن کوهنوردان ایران از گروه های مختلف و شهر های دیگر در این نشست ماهانه، نشان از توجه ایشان به حضور و فعالیتهای کوهنوردان و کوهنوردی مستقل در فعالیتهای برون مرزی و بی اثر بودن این گونه حرکات که دور از شخصیت و رفتار ورزشی ماست، دارد که جا دارد از توجه همه این عزیزان که برای برنامه دیشت از مسیرهای دور به این نسشت ماهانه آمده بودند تشکری ویژه کنیم.


همچنین در تلاشی حیرت آور و جلسه ای از پیش تعیین شده که در ماه گذشته در فدراسیون کوهنوردی برگزار شد و علارغم تمامی مستندات صعود تیم مستقل نانگاپاربات به این قله از جمله گواهی صعود دولت پاکستان، ثبت مسیر ،نقطه و ارتفاع چی پی اس، عکسهای واضح قله، عکسهای امضاء و تایید شده قله توسط کوهنوردان خارجی که قله نانگاپاربات را صعود کرده اند و گواهی کتبی دیگر کوهنوردان مبنی بر صعود قله توسط این تیم، رای به عدم صعود این تیم به قله داشتند و نکته قابل توجه دیگر اینکه در نشست شب قبل خبر دیگر از طرف عباس محمدی (رئیس سابق انجمن کوهنوردان ایران) برای حضار گفته شد و آن این بود که عکسهای مربوط به قله اعضای تیم نانگاپاربات که به آلپاین کلاب فرانسه ارسال شده بود توسط کوهنوردانی که قبلا قله را صعود کرده اند تایید مجدد شد.

0 comments: