گزارش اولین مجمع عمومی
جمعیت جستجو و نجات ایران



مقدمه :
به همت تنی چند از کوهنوردان فعال در عرصه امداد و نجات کوهستان و با اخذ مجوز رسمی از وزارت کشور ; بدنبال پیگیری های مستمر ; این گروه توانستند بعنوان هیات موسس ; با دعوت از علاقمندان به حضور در عرصه بوجود آمده در زمینه امداد و نجات کوهستان ; اولین مجمع عمومی این تشکل غیر دولتی را به ثمر برسانند .
دعوت اولیه علاقمندان به شرکت در این حرکت مدنی از چند ماه قبل از طریق معرفی غیر رسمی آن در میان شخصیت ها و محافل کوهنوردی مانند ; انجمن کوهنوردان ایران ; گروهها و تشکل های کوهنوردی صورت پذیرفته شده بود که حاصل آن برگزاری موفق اولین مجمع عمومی در روز دوشنبه 25 / 4 / 86 در ساختمان مرکز سازمانهای غیر دولتی می باشد .
دستور جلسه این مجمع در 4 بند تنظیم شده و شامل عناوین زیربود :
1. تصویب اساسنامه جمعیت
2. انتخاب هیات مدیره و بازرس
3. تعیین خط مشی 2 ساله جمعیت
4. تعیین حق عضویت اعضا

گزارش برگزاری مجمع :

بهزاد ترکاشوند به نمایندگی از طرف هیات موسس جمعیت ضمن خیر مقدم و تشکر از افراد حاضر در جلسه اشاراتی به تلاش دوستان در روند شکل گیری این جمعیت داشته و به اختصار بر اقداماتی که در این زمینه به انجام رسیده سخن گفت . در پی آن به منظور وارد دستور شدن مجمع و بر اساس تکلیف قانون و با موافقت جمع سه تن از اعضاء حاضر بعنوان رئیس ; منشی و مجری جلسه انتخاب شده و جلسه مجمع رسمیت یافت .
کیومرث بابا زاده ; مهدی داور پور و خانم رحیم زاده بترتیب بعنوان رئیس جلسه ; مجری جلسه و منشی جلسه انتخاب شدند .
کیومرث بابازاده از طرف حاضران ضمن تشکر از هیات موسس که با سعی فراوان توانسته اند چنین کار بزرگی را آغازگر باشند و تا به این منزل برسانند ; از ضرورت وجود چنین جمعیتی سخن گفته و بر آموزش و آشنائی با اصول امداد و نجات در کوهستان بر اساس مبانی علمی تاکید کرد .
بر اساس دستور جلسه اولین بند تصویب اساسنامه عنوان شده بود ; در این خصوص ترکاشوند توضیح داد که ; اساسنامه بصورت " اساسنامه تیپ " می باشد . و تنها با بحث پیرامون بخش اول اساسنامه که شامل اهداف و کلیات است ; می توان برای تصویب آن وارد رای شد . و بدنبال آن اهداف و روش های اجرائی دیده شده در اساسنامه بشرح زیر قرائت و بعد از همفکری و بحث به رای گذاشته شده و تصویب شد .
اهداف جمعیت جستجو و نجات ایران :
الف : کلیات
جستجو ; امداد ; نجات ; اسکات ; پشتیبانی ; تدارکات مالی و انسانی و اجرائی ; جذب کمک های داخلی و خارجی در حوادث غیر مترقبه و بلایای طبیعی بصورت امور بشر دوستانه و خیر خواهانه ; تهیه و کمک به تدوین استاندارد های مربوط و آموزش و هماهنگی با سازمان ها و وزارتخانه ها و نهاد های مربوط ; از اهداف کلی این سازمان خیریه است .
ب : روش اجرا
ارائه راهکار ها و پیشنهادات به مراجع زیربط دولتی و غیر دولتی
گسترش همکاری و آشنائی و تحکیم دوستی میان امدادگران
پشتیبانی از سازمان های امدادی و امدادگران و تبیین حقوق آنان
کمک به جستجو و امداد و نجات در حوادث غیر مترقبه و بلایای طبیعی
کمک به تعریف استاندارهای جستجو و امداد و نجات و کمک به امر نظارت بر ایمنی و کیفیت تجهییزات امدادی بکار گرفته شده
پژوهش در زمینه جستجو امداد و نجات ; ایجاد مراکز اطلاع رسانی ; انتشار نشریه ; تشکیل کتابخانه ; گنجینه آثار و وسائل ; کمک به توسعه مراکز آموزش مربوط
آموزش ; تحقق و توسعه مبانی جستجو ; امداد و نجات به منظور توسعه و بالا بردن سطح دانش امداد و نجات در جامعه و تعامل ; هماهنگی و همکاری با سازمان ها و نهاد های داخلی و خارجی و تلاش به منظور ارتقاء دانش فنی امدادگران .
کلیه اقدامات فوق بصورت غیر انتفاعی و در صورت نیاز به مجوز ; پس از کسب مجوز لازم از مراجع ذیصلاح اقدام خواهد شد .

بدنبال تصویب اساسنامه ; و به درخواست مجری جلسه داوطلبان عضویت در هیات مدیره و سمت بازرسی جمعیت اعلام آمادگی نمودند که بعد از اختصاص زمانی کوتاه برای معرفی خود ; اقدام لازم برای رای گیری بعمل آمده و اعضاء هیات مدیره وبازرس جمعیت به شرح زیر انتخاب شدند :
اعضاء اولین دوره هیات مدیره جمعیت جستجو و نجات ایران :
اسماعیل متحیر پسند
حمید مساعدیان
سعید صبور
مهدی محمدی
احمد شیر محمد
بازرس جمعیت
بهزاد ترکاشوند

دیگر عناوین دستور جلسه مجمع با موافقت اعضاء جهت بررسی و تصویب در اختیار هیات مدیره منتخب گذاشته شد .

در حاشیه جلسه :
در هنگام ورود افراد به جلسه فرم درخواست عضویت در اختیار ایشان قرار داده می شد تا که در همان زمان تنظیم و در اختیار دبیر جلسه قرار می گرفت .
ترکیب حاضران در جلسه ( کوهنوردان فنی و فعال ) و عضویت ایشان در جمعیت ; نوید بخش فعالیتی اثر بخش در این راه می باشد .
با توجه به تازه بودن این فعالیت و عدم وجود کانالهای ارتباطی در انعکاس مجمع ; نیاز به همراهی و همکاری تمامی کوهنوردان می باشد
اولین جلسه هیات مدیره جمعیت در هفته اینده برگزار خواهد شد .
اعضائ هیات موسس به قرار زیر است :
1. اسماعیل متحیر پسند
2. بهزاد ترکاشوند
3. مهدی محمدی
4. عباس محمدی
5. اشرف باقری
6. مجید ثابت زاده

1 comments:

    On ۱۱:۱۸ ناشناس گفت...

    سلام
    ممنون مي شماشاره داشته باشيد به شرايط و نحوه عضويت