اخبار منطقه قره قروم
9 جولای 2007 – دوشنبه 18 / تیر / 86

شرایط جوی بد حاکم بر منطقه ; تقریبا تمام تلاش های صورت گرفته بر روی قلل بالای 8000 متر پاکستان را ناکام کرده است .

تیم قدرتمند اسلواک – لهستان ( Dodo kopold – Peter Homor – Piotr Morawski ) که با سرعتی چشمگیر توانسته بود خود را در مدت کمتر از 13 روز از کمپ اصلی ( ورود به کمپ اصلی : 5 / 4 / 86 ) تا 400 متری قله نانگاپاربات ( 8126 متر ) برساند نیز چاره ای جز عقب نشینی به ارتفاعات پائینتر نمی بیند . هم اینک آنها در انتظار شرایط جوی بهتر هستند .


تیم های مستقر در منطقه برودپیک خود را بصورت آماده باش در آورده اند . آنها نیز میبایست منتظر اعلام وضعیت پایدار جوی باشند . در صورتیکه هوای منطقه برای روز سه شنبه – 9 تیر بهبود پیدا کند با توجه به برپا بودن کمپ های مسیر ; تعداد زیادی از کوهنوردان عازم قله خواهند شد . تیم کوهنوردان اتریش به سرپرستی Gerfried Goeschl ; کوهنوردان ایتالیائی : Mondinelli و confortolla و کوهنورد اسپانیائی Carlos Pauner از جمله آنان هستند


بارش برف در کمپ اصلی برودپیک











در گاشربروم 2 ; تیم شرکت Amical که چند روز پیش یکی از کوهنوردان زن خود را در اثر عارضه ناشی از ارتفاع از دست داده بود و بیم آن میرفت که ادامه فعالیت را لغو نماید ; در روز جمعه ( 15/4/86 ) با کسب اطلاعات هواشناسی که تنها از وجود بارش برف خفبف حکایت داشت ; تلاشی را برای رسیدن به قله آغاز کرد . اما بجای پیش بینی اعلام شده ; طوفان و باد شدید بر کوه وزیدن گرفت و 5 کوهنورد Amical را وادار ساخت در برفی عمیق و دید در حد صفر به کمپ اصلی باز گردند . از جمله ایشان کوهنورد ژاپنی (Hirotaka ( 8000 * 9 می باشد که امیدوار است بعنوان اولین ژاپنی 14 قله بالای 8000 متر را صعود کند .


کمپ دوم گاشربروم و یکی از کوهنوردان شرکت Amical
در شرایطی که طبق پیش بینی میبایست برف خفیف می بارید

0 comments: