جمعه - 6 / جولای / 2007 – 15/ تیر / 86

بر اساس گزارش های رسیده از کمپ اصلی k2 ; با توجه به بهبود شرایط جوی در روز پنجشنبه و پیش بینی باد شدید برای بعد از ظهر جمعه و روز بعد از آن ; تیم کوهنوردان آمریکا ( به سرپرستی کریس وارنر ) و کوهنوردان کشور کره تصمیم می گیرند پنجشنبه شب با استفاده از هوای خوب خود را از کمپ 3 به محل کمپ 4 برسانند . ( کوهنوردان کره نیز بدنبال آمریکائی ها خود را کمپ 3 رسانده اند ) هر دو تیم باهم و در حمایت هم کار را شروع می کنند تا بخش آخر صعود k2 را تمام نمایند . اما با نخستین بررسی مشخص می شود برف تازه مسیر را پوشانده و همه چیز آماده ریزش بهمن می باشد . گزینه مسیر دیگر نیز حدود 10 ساعت زمان می طلبد که با توجه به پیش بینی وضعیت جوی ; آن نیز منتفی به نظر می رسد . با توجه به جمع بندی های بعمل آمده کوهنوردان آمریکائی ( احتمالا به همراه کوهنوردان کره ) تصمیم میگیرند تا خود را به کمپ اصلی برسانند .

کی 2 – مسیر سزن

Hugues و دوباربر ارتفاعش و تیم Leopold sulovski از جمهوری چک به همراه تیم آمریکا به سرپرستی fabrizio zangrilli امیدوارند در کنار هم در مسیر " سزن " امروز ( جمعه 15/تیر ) کار خود را آغاز نمایند اما بارش برف و باد شدید پیش بینی شده برای آخر هفته ( جمعه بعد از ظهر تا یکشنبه ) ممکن است آنها را در کوهستان گیر بیندازد . بر اساس نظر hugues امسال k2 شرایط سختی را بر همه کوهنوردان دیکته کرده است . با این وجود در صورتیکه وضعیت اجازه دهد ; کوهنوردان ممکن است روز دوشنبه بالا بروند .
طرح این است که برای روز 9 جولای ( دوشنبه – 18 تیر ) به کمپ 1 – 10 جولای ( سه شنبه – 19 تیر ) به کمپ 2 و 11 جولای ( چهار شنبه – 20 تیر ) به کمپ 3 برسند . اما زمان خواهد گفت چه پیش می آید .

گاشربروم 2

کوهنوردان شرکت FTA ساعت 3 بامداد امروز ( جمعه – 15 تیر ) کمپ اصلی را به سمت کمپ 1 ترک کردند . آنها در نظر دارند برای فردا صبح خود را به کمپ 2 برسانند .
هوا امروز صاف و شفاف است اگرچه پیش بینی هوا برای ارتفاعات بالای 7000 متر حکایت از باد شدید دارد . FTA اعلام نموده است که طبق برنامه ریزی بعمل آمده و با توجه به پیش بینی های جوی حرکت خود را برای رسیدن به قله تا 10 جولای ( سه شنبه – 19 تیر ) با احتیاط و بصورت پیوسته ادامه خواهد داد .

0 comments: