اخبار منطقه قره قروم پاکستان

پنجشنبه – 14 / 4 / 86


K2 - مسیر آبروزی




در حدود 20 کوهنورد بین کمپ 2 و 3 مستقر شده اند. بیشتر آنها هنوز دوران هم هوائی را طی می کنند. در میان آنها تنها کوهنوردان کره و تیم آمریکائی به سرپرستی "chris warner" آماده انجام تلاش نهائی خود برای رسیدن به قله می‌باشند.
کوه نوردان آمریکائی بعد از گذراندن حدود سه شب در کمپ 2 به ارتفاع 6600 متری، ساعت 9:30 روز چهار شنبه 13 /4/86 آنجا را به قصد کمپ 3 ترک نمودند و موفق شدند در ساعت 19 بعدازظهر خود را به کمپ 3 برسانند.
بر اساس گزارش ارسالی، آنها در حالیکه درگیر برف کوبی سنگین، دید کم، بادهای تند و سرمای شدید بودند با ثابت گذاری 200 متر طناب بر روی مسیر خود را به کمپ 3 رسانیدند. این در حالی صورت گرفت که تیم کره نیز حرکت خود را برای رسیدن به کمپ 3 آغاز کرده بود ولی شرایط حاکم بر مسیر آنها را ناچار به بازگشت دوباره به کمپ 2 کرد.


نانگاپاربات


تیم سه نفره اسلواک – لهستانی به سرپرستی Dodo kopold
آنها هیچ زمانی را در نانگاپاربات هدر نداده‌اند. نانگاپاربات برای این تیم، صعودی به منظور هم هوائی و سازگاری با محیط می‌باشد تا برای هدف اصلی خود آماده شوند : " دیواره غربی K2 "
آنها درست روز بعد از رسیدن به کمپ اصلی نانگاپاربات، تلاش خود را آغاز کردند و دیروز چهارشنبه 13 تیر بعد از توقفی اجباری در کمپ 2 توانستند در هوائی مه‌آلود خود را به کمپ 3 برسانند.
سرپرست تیم از کمپ 3 گزارش کرد : " در اینجا باد بشدت می وزد و ما در چادر خود پناه گرفته‌ایم. همچنین مقداری شیرینی برجای مانده از کوهنوردان کره (از سال قبل) خوردیم، فردا ( پنجشنبه – 14 / تیر ) عازم کمپ 4 خواهیم شد و در پی آن قله .... "

تیم کوهنوردان شیلی
آنها امیدوارند بتوانند کمپ 2 و 3 را در طی همین هفته بر پا کنند. طبق برنامه، تیم کوهنوردان شیلی با استقرار 4 کمپ خود را میبایست به قله برسانند.

.
گاشربروم 2 – دیواره شمالی


تابستان امسال در بخش شمالی قله گاشربروم 2 دو تیم از کشور های ایتالیا و اسپانیا تلاش خود را آغاز نموده‌اند تیم کوهنوردان ایتالیائی ( karl unterlcircher ; daniele bernasconi ; Michele compagnoni ) صخره بزرگ و دژ مانند اول مسیر را طی کرده و کمپ 1 خود را در پائین تیغه برفی برپا نموده‌اند.
تیم اسپانیا ( juan Vallejo ; jose bereciartua ; mikel zabalza ) در برنامه خود تکمیل مسیری را در سمت چپ تیغه انتخاب کرده‌اند.


گاشربروم 2 - مسیر نرمال


بر اساس اخبار رسیده تیم شرکت amical یکی از کوهنوردان زن خود را در کمپ اصلی از دست داده است . این کوهنورد در روز چهارشنبه 13 تیر بدنبال بیماری حاد ارتفاع ( عدم سازگاری با شرایط محیطی ) و عدم موفقیت و کوشش دیگر کوهنوردان برای نجات وی فوت نمود.
بدنبال این واقعه دیگر از اعضاء تیم بر سر ادامه فعالیت و یا ناتمام گذاشتن آن در حال بحث هستند.
از جمله اعضاء تیم، کوهنورد ژاپنی ( hirotaka takeuchi ( 8000 * 9 می‌باشد. وی در نظر دارد در پی صعود G2 بطرف برودپیک حرکت نماید. در صورت موفقیت در این طرح تعداد صعودهای موفق او بر روی قلل بالای 8000 به 11 خواهد رسید.

شرکت FTA نیز طی گزارشی اعلام کرد تیم آنها حرکت بطرف ارتفاعات بالا را آغاز کرده است. کار ثابت گذاری بر روی بخشهای بالا در حال انجام بوده و آنها امیدوارند بتوانند طی روز های 20 یا 21 تیر به قله دست پیدا کنند.


برودپیک




Carlos pauner کوهنورد اسپانیائی که برای سومین بار خود را در مقابل بروپیک قرار داده (وی تاکنون موفق به صعود قله نشده است) سعی دارد با مذاکره با دیگر تیم‌های آماده در منطقه تقسیم کار بر روی مسیرقله را تقسیم و سازماندهی کند.
به همین منظور درخواست خود را با تیم صربستان و تیم دو نفره کوهنوردان مطرح ایتالیا "silvio mondinelli" و "marco confortola" مطرح کرده است. وی اظهار امیدواری کرده که بزودی تلاش نهائی برای دستیابی به قله را آغاز کند.
در عین حال silvio و marco که بتازگی از کمپ 3 خود به ارتفاع 6900 متر بازگشته‌اند، از وجود برف تازه و پر حجم که ریسک بهمن را در بین کمپ 2 و 3 بالا برده است خبر دادند. آنها نیز آمادگی خود را برای تلاش نهائی اعلام کرده‌اند. طبق برنامه آنها در صورت استقرار شرایط جوی مناسب در منطقه صعود نهائی از کمپ 3 آغاز خواهد شد .

در عین حال gerlinde kaltenbrunner و همسرش ralf dujmovits بعد از 3 روز اقامت در کمپ 2 به منظور هم هوائی هم اینک جهت استراحت به کمپ اصلی بازگشته اند.

بر اساس پیش بینی هواشناسی روزهای 16 و 17 تیر ماه باد شدید در ارتفاعات حاکم خواهد بود با توجه به این موضوع تا کاهش شدت باد می بایست به انتظار نشست .

0 comments: