آخرین اخبار منطقه قره قروم
13 جولای 2007 – 22/4/86

برودپیک

همانطور که پیش بینی می شد با بهبود شرایط جوی و البته با وجود باد شدید ; نزدیک به 40 کوهنورد با ملیت های مختلف موفق به صعود قله برودپیک در تاریخ 12 جولای ( پنجشنبه – 21/4/86 ) شده اند .
در میان این کوهنوردان می توان به افراد زیر اشاره داشت :
1. Marco confortola - وی که پیش از این و در فصل بهار موفق به صعود قلل چوآیو و شیشاپانگما شده بود با صعود برودپیک سومین قله بالای 8000 متر خود را در سال 2007 صعود نمود .


2. silvio mondinelli - وی که به همراه marco confortola دوست و همنوردش تیم دونفره ای را تشکیل داده بودند توانست با صعود برودپیک به جمع کوهنوردانی که 14 قله بالای 8000 متر را صعود کرده اند ; بپیوندد . وی سیزدهمین اعضاء این باشگاه و سومین ایتالیائی است که عنوان ( 8000*14 ) را کسب می کند .
3. Edurne Pasaban ; Ivan Vallejo ; Ferran latorre ; Asier Lzaguirre و باربر ارتفاع حسن موفق شدند در جمع صعود کنند گان روز پنجشنبه قرار بگیرند
4. بالاخره Carlos Pauner کوهنورد اسپانیائی توانست در سومین تلاش خود برای صعود برودپیک به همراه همنورد خود Santiago Quintero از اکوادور به برودپیک دست پیدا کند ... وی پیش از این ناکامی هایش را بر روی این قله مجازاتی برای گناهانش دانست بود . Santiago ; که انگشتان پایش را در صعود به " آکونکاگوا " از دست داده است در نظر دارد برای سال 2008 برای صعود کی 2 به قره قروم بر گردد .
5. Simone La Terra ایتالیائی با طرح بلند پروازانه خود در نظر دارد با صعود برودپیک به طرف کی 2 حرکت کرده و پس از آن در همین فصل گاشربروم 1 و 2 را صعود کند .

Ivan vallejo

نانگاپاربات

تیم اسلواک – لهستانی ( dodo kopold – peter hamor – piotr morawski ) در کمپ 4 مستقر شده است و در نظر دارد تا بهبود شرایط جوی صبر کند . در حال حاضر ( 13 جولای – جمعه 22/4/86 ) هوای ارتفاعات بالای نانگاپاربات مه آلود و همراه با وزش باد می باشد . بر اساس پیش بینی هوا شناسی برای روز یکشنبه 24 / 4 / 86 هوا باز خواهد شد . و احتمالا برای 4 تا 5 روز آسمان صاف شرایط مساعدی برای صعود در منطقه ایجاد خواهد نمود .
Dodo در ارتباط خود از کمپ 4 اینگونه خبر داده است : " ما در حال استراحت و هم هوائی هستیم ; لطفا برای ما کمی هوای آفتابی بفرستید !!. "

در همین حال کوهنوردان کشور شیلی و فعال بر روی نانگاپاربات اعلام نموده اند که کمپ 3 خود را برقرار کرده و به منظور ایمنی ; قسمتی از بخش های پائین کمپ 4 را نیز ثابت گذاری نموده اند . آنها نیز در نظر دارند با مساعد شدن شرایط جوی به طرف قله نانگاپاربات حرکت نمایند .



K2








تیغه شمال غربی K2 شاهد فعالیت کوهنوردان قدرتمند قزاق می باشد .











سرگئی بوگومولوف

Serguey Brodsky ; serguey bogomolov
Andrew puchinin ; malik ismetov

در حال حاضر کمپ اول خود را در ارتفاع 5700 متری تیغه شمالی کی 2 بر پا کرده اند .

0 comments: